یادداشت/ محمدعلی شیرسوار

روزی که دلهای مردم ایران آوار شد

مدیرعامل آتش‌نشانی قائم‌شهر در نوشته خود آورده است: ساختمان 54 ساله پلاسکو در تهران بزرگ فروریخت و همزمان با آن دل‌های مردم ایران هم آوار شد.
کد خبر: ۲۲۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴ - 20January 2017

به گزارش دفاع پرس از مازندران، محمدعلی شیرسوار مدیر عامل آتش‌ نشانی قائم‌شهر متنی را تقدیم به شهدای آتش‌ نشان حادثه پلاسکو کرد که در ادامه می آید:

 ساختمان 54 ساله پلاسکو در تهران بزرگ فروریخت و همزمان با آن دل‌های مردم ایران هم آوار شد و فرو ریخت چرا که تعدادی از فرزندان از جان گذشته و شجاع این مرزوبوم این‌بار با ردای آتش‌نشان برای نجات هموطنان خود، تن و جان به آتش سپردند و در میان دود و بهت مردم گرفتار در ساختمان پلاسکو را یکی پس از دیگری نجات دادند و غافل از اینکه تا ساعاتی دیگر این ساختمان پیر، فرتوت تاب و توان از کف می‌دهد و بر روی دنیایی از آرزوهای قشنگ و رنگارنگ آوار می‌شود.

یا صبور ...

اینجا ۱۲۵

و این‌بار کمک از آتش‌نشانان برای آتش‌نشانان

دنیای ما این‌گونه رقم خواهد خود، به‌ دست خودمان

بی‌راه نیست که شغل ما محبوب‌ترین شغل دنیا است اگر که آن‌را شغل بدانیم.

شاید همگان در بهت و تأثر این حادثه مانده باشند، شاید روزهای گذشته که نقدمان می‌کردند و نمی‌دیدنمان، امروز روز ما باشد، از اینکه ما دیده شده‌ایم.

 ایستادن‌مان به ‌چشم آمد، دلشوره‌های آنان که چشم به‌راه ماندند دیده شد، بغض‌ها، فریادها، ناله‌ها، زخم‌ها و نفس‌های بریده‌مان دیده شد.

کم دیدن و ندیدن‌مان هم دیده شد.

فراموش شدن‌مان در آینده‌ای خیلی زود هم دیده شد، اما برای ما زندگی همین‌گونه رقم خواهد خورد.

ما در هفتم مهر پالایشگاه آبادان در موشک‌باران شهرهای‌مان در ماهشهر در عسلویه در بم در زرند در راه آهن نیشابور، در سقوط‌ها در زلزله‌ها و طوفان‌ها در راه‌های مواصلاتی و امروز در پلاسکو، ما همیشه ایستاده‌ایم.

 ما همچون نخل‌ها ایستاده می‌میریم تا واژگان قربانیت، فداییت و دوستدار همیشگیت برای مردم تنها یک تعارف کلامی محسوب نشود.

تقدیم به‌شهدای آتش‌نشان دیروز، امروز و فرداهای‌مان.

روح‌شان شاد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها