رئیس دادگستری زرند:

شهید بهشتی شهید امر به معروف و نهی از منکر است

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: شهید بهشتی در حقیقت شهید امر به معروف و نهی از منکر است و زمانی که قانون اساسی مترقی را تدوین و قضاوت دینی را در دستگاه قضایی زمان نهادینه می‌کند، شربت شهادت را ‌نوشید.
کد خبر: ۲۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶ - 24June 2014

شهید بهشتی شهید امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "مهدی جعفری" رئیس دادگستری زرند در حاشیه گردهمایی اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در شهر سرچشمه اظهار داشت: شهادت شهید بهشتی برای نظام و انقلاب و شخصیت خود او موجب روشن شدن بسیاری از حقایق شد و مظلومیت او یکی از همان حقایق است.

وی تصریح کرد: منشاء شهادت وی و همچنین افرادی مانند او همچون شهید مطهری خود آنها نبودند، بلکه تفکر آنها بود که اسلام ناب در آن موج میزد.
 
جعفری بر اساس قرآن، حکومت و حاکمیت را بر سه گروه دانست که انبیا، ائمه و عالمان و دانشمندان هستند.
 
وی بیان داشت: شهید بهشتی در برابر لیبرالها میگفت حکومت و دین به هم مربوط هستند، اما آنها دین را از سیاست جدا میدانستند و منافقان کوردل که نتوانستند بر تفکر و شخصیت ایشان پیروز شوند، وی را به شهادت رساندند.
 
رئیس دادگستری زرند خاطرنشان کرد: شهید بهشتی و مطهریها در حقیقت شهدای امر به معروف و نهی از منکر هستند و زمانی که شهید بهشتی قانون اساسی مترقی را تدوین و قضاوت دینی را در دستگاه قضایی زمان نهادینه میکند، شربت شهادت را نوشید.
 
وی به ارتباط امر به معروف و نهی از منکر با جرم اشاره کرد و بیان داشت: نرخ جهانی جرم باید پنج درصد رشد کند و نرخ جمعیت یک درصد در حالی که در کشور ما این نرخ بیش از میانگین جهانی است.
 
رئیس دادگستری زرند بیان داشت: جامعهای مترقی و متعالی است که در آن تنش و اختلاف کم باشد و زیر پنج درصد جرم رخ دهد. جرم زاییده یک مثلث است که انگیزه، فرصت و ابزار جرم سه ضلع آن هستند.
 
جعفری اظهار داشت: امروزه ابزار جرم فراوان است و مهمترین ابزار مجرمانه رسانه قدرتمند جهانی یا ماهواره با بیش از 17 هزار و 600 شبکه به هر طریقی به مردم اطلاعرسانی میکند و همچون تیغ دولبهای است که آسیبهای متعددی به خانوادهها میزند.
 
وی ماهوارهها را مهمترین ابزار علیه شیعه دانست و افزود: این ابزار فحشا و منکر و ابتذال را در خانوادهها عادیسازی کردهاند که زنگ خطر بزرگی است.
 
جعفری خاطرنشان کرد: ما هم باید از ابزارها استفاده کنیم و به مردم آموزش دهیم تا مردم با سبک دینداری آشنا شوند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار