برگزاری یادواره شهدای آشپزخانه تیپ 12 قائم (عج)

یادواره 40 تن از شهدای تدارک آشپزخانه تیپ 12 قائم(عج) استان سمنان در منطقه عمومی هفت تپه برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ - 21January 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، یادواره 40 تن از شهدای آشپزخانه تیپ 12 قائم آل محمد(عج) استان سمنان که در بمباران هوایی 25 دی ماه سال 1365 با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران و راویان و مسئولین شهرستان شاهرود در منطقه عمومی هفت تپه محل شهادت این شهدا برگزار شد.

در این مراسم که مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود و بخشدار مرکزی شهرستان حضور داشتند، یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و اهمیت برگزاری این مراسم ها پرداخت.

در ادامه منصوری یکی از عشایر بومی منطقه ایستگاه راه آهن هفته تپه به عنوان شاهد عینی آن واقعه به بیان خاطراتی پرداخت.

این یادواره با حضور قریب به 80 نفر در قالب کاروان راهیان نور از شهرستان شاهرود در این منطقه برگزار شد.

لازم به ذکراست در بمباران هواپیماهای عراقی در 25 دی ماه سال 1365 40 تن از رزمندگان شاهرودی که اغلب کهن سال بودند و مشغول آشپزی برای رزمندگان در خط مقدم در عملیات کربلای 5 بودند به شهادت رسیدند به گونه ای که برخی از این پیکرها قابل شناسایی نبود و برخی دیگر آثاری از آنها باقی نماند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

در پایان یاد می کنیم از برخی از این شهدا مظلوم این منطقه: احمد و محمود ولیان،ابراهیم منتظری،احمد مهاجری،حجت الله منتظری،سیدحسن کریمی،رمضان حسینی،عبدالله سعیدی،علی اکبر منتظری،محمد اسماعیل نجفی،محمدجعفر صادقی،محمدقاسم آمارلو نسب،قربان گرزین،محمدرضا صفا،محمد محمدی و دیگر شهدا که گمنام هستند در زمین و خوش نام در آسمان، روحشان شاهد و راهشان پر رهرو باد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها