پیام «علی مراد خانی» برای آغاز جشنواره بین‌المللی «هنرهای تجسمی فجر»

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز نهمین جشنواره بین المللی «هنرهای تجسمی فجر» پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۲۲۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ - 21January 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «علی مراد خانی» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز نهمین جشنواره بین المللی «هنرهای تجسمی فجر» پیامی به شرح زیر صادر کرد.
 
متن پیام بدین شرح است:
 
در گذشته ای نه چندان دور میان هنر و زندگی مردم مرز مشخصی وجود نداشت و به دیگر بیان هنرهای تجسمی در متن زندگی جریان داشت و در جای جای آن دیده می شد . امروزه اما در کنار عرصه های کاربردی و آذینی ، هنر عرصه تعالی  افکار و ایده ها، نقدها و نظرها ، چالش ها و راهبردها است.با چنین رویکردی هنر، بیانی عمیق و عرصه ای چالش برانگیز است که لایه های معنایی  و اشکال متنوعی دارد.
 
از این رو است که امروزه ،قالب ها و صورت ها در خدمت معانی و تفسیرها در آمده و هنرمندان از روش های گوناگون برای عرضه ایده های خود می گیرند.
 
طبعا در این ساختار هنر از قید محدوده  قالب ها و روش ها عبور می کند و به بی کرانگی متن و محتوا پر می کشد.این خصیصه  که در دو دوره اخیر جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی محور توجه بوده و عرصه وسیعتری را پیش روی هنرمندان صاحب ذوق این مرز و بوم گسترانیده است.
 
تداوم این رویکرد مناسب ، صرفا موجب تنوع  بخشی و روز آمدی صرف نیست؛ بلکه زمینه است تا هنرهای تجسمی کشور  بتواند ظرفیت هایش را باز شناسایی کند و قابلیت های گنجینه های هنری خود را به جهانیان معرفی نماید.
 
اینجانب از حضور فعال هنرمندان و تلاش ارزشمند همه دست اندرکاران جشنواره و دبیر محترم آن تشکر می کنم و سلامتی و سرافرازی هنرمندان ارجمند رشته های مختلف هنرهای تجسمی را از خداوند بزرگ مسالت می نمایم.
 
«علی مرادخانی» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
 
انتهای پیام/ 121
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار