خلبان پیشکسوت هوانیروز در گفت و گو با دفاع مقدس:

استدلال های فرمانده ناو نیروی دریایی امریکا هیچ گونه معیار نظامی نداشت

خلبان پیشکسوت هوانیروز با شاره به ادعاهای امریکا برای حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس در سال 67 گفت: استدلال های فرمانده ناو نیروی دریایی امریکایی هیچ گونه معیار نظامی نداشت.
کد خبر: ۲۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷ - 24June 2014

استدلال های فرمانده ناو نیروی دریایی امریکا هیچ گونه معیار نظامی نداشت

در دوازدهم تیرماه 1367 شمسی برابر با سوم ژوئیه 1988 میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره "هنگام" مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.

این هواپیما که با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر و جنایت پیشه شیطان بزرگ قرار گرفت حامل 298 مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با وقوع این جنایت فجیع به شهادت رسیدند.

امیر سرتیپ دوم خلبان محمد زاده پیشکسوت هوانیروز با اشاره به حمله ناو امریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری ایرباس در سال 67 به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در دوران جنگ تحمیلی نیروهای دریایی ایران و عراق و از سوی دیگر هواپیماهای جنگنده در آسمان خلیج فارس حضور داشتند و منطقه نا آرام بود.

وی ادامه داد: پرواز مسافربری ایرباس در کریدور پروازی مخصوصی که مرجعش سازمان هوا و فضای جهانی بود بر طبق معمول از فرود گاه بندر عباس انجام می شد.

امیر محمد زاده با اشاره به ادعای آمریکایی ها برای زدن هواپیمای ایرانی گفت: در هرپرواز دفترچه مخصوصی حاوی نقشه و مسیر پرواز از سوی سازمان جهانی هوا و فضا در کریدور مخصوص و ارتفاع مشخص به خلبان ارائه می شود و در همه کشورها چنین روندی وجود دارد.

وی با تاکید براینکه ادعای ناو امریکایی برای هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری به جای هواپیمای نظامی باطل است، افزود: استدلال های نیروی دریایی امریکا هیچ گونه معیار نظامی نداشت و تمامی دلایل و ادعاهای امریکایی ها با طل بود.

خلبان پیشکسوت هوانیروز تصریح کرد: قبل از هر پروازی طرح پرواز و کد آن اعلام می شود و تمام رادارهای منطقه و ناو امریکایی از نحوه پرواز هواپیمای مسافربری و موقعیت بلند شدن آن از فرودگاه بندر عباس مطلع بوده و تی کاو هواپیما به طور بین المللی واضح و قابل دریافت بوده است.

وی افزود: هدف امریکا از این اقدام به عنوان یکی از حامیان رژیم بعث عراق در جنگ علیه ایران فشار آوردن به ایران برای تحمیل خواسته های خودشان بود چراکه دشمن بارها از طریق نیروی دریایی و هوایی خود و ناو امریکایی به بنادر ایران حمله کرده بود و با این اقدام غیر انسانی خواهان یک صلح تحمیلی با ایران بودند.

امیر محمد زاده خاطرنشان کرد: دشمن در اواخر جنگ تحمیلی با توطئه های مختلفی چون عملیات مرصاد، بمباران سکوهای نفتی ایران سعی در تحت فشار قراردادن ایران داشت اما امام راحل قطعنامه ای را پذیرفتند که خواسته های دشمن را تامین نمی کرد بلکه رژیم بعث عراق و حامیانشان چاره ای جز مطرح کردن آتش بس نداشتند و رزمندگان اسلام پیاپی پیروزی هایی را در مناطق مختلف به دست می آوردند که این موجب ترس و وحشت دشمن شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار