«حجت الاسلام منتظری» در جمع خبرنگاران؛

شعبه‌ای برای رسیدگی به مسائل حقوقی در مکان «پلاسکو» ایجاد می‌شود

دادستان کل کشور گفت: طبق قانون شهرداری وظیفه مراقبت و اخطار را در قبال ساختمانهای خطر آفرین را دارد.
کد خبر: ۲۲۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ - 21January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت الاسلام محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور، در حاشیه بازدید از محل حادثه «پلاسکو» با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر و تشکر از تلاش مجدانه گروههای امداد و آتش نشانی برای پیگیری حادثه طی این سه روز گفت: بر اساس گزارشهای رسیده پیشرفت کار تا کنون قابل توجه بوده و امیدواریم هرچه سریعتر این عملیات به پایان برسد.

 وی  ادامه داد : به ویژه اجساد مطهر شهدا که در زیر آوار مانده اند هر چه سریعتر پیدا شده تا خانواده‌های آنان از نگرانی خارج شوند.

 داداستان کل کشور با اشاره به اینکه بعد از اتمام آوار برداری قطعا مسائل حقوقی مطرح خواهد شد تاکید کرد: قرار شده دادستان تهران برای رسیدگی به  مسئله حقوقی  نسبت به اجساد مطهر و هم اموال و سرمایه مردم در همین محل شعبه خاصی را مستقر کنند تا به این امور رسیدگی شود.

 حجت الاسلام منتظری بیان داشت: در این شعبه تمام مسائل حقوقی نسبت به این موضوع به صورت متمرکز انجام شده و اقداماتی را که احتیاج به دستورات قضایی داشته باشد را عملیاتی کنند.

 وی با بیان اینکه این حادثه باید برای همه عبرت شود  تا برای ساختمانهای فاقد ایمنی تدابیر لازم را اتخاذ کنند گفت: در بند 14 ماده 55 قانون شهرداری این وظیفه بر عهده شهرداری‌هاست تا ساختمانهایی که دارای این خطرات هستند را مراقبت و اخطارهای لازم را ارائه کنند.

 حجت الاسلام منتظری درادامه افزود: شهرداریها بعد از ارائه مهلت اگر مالکین ساختمانها اقدامات لازم را انجام ندادند باید برخورد کنند و بنده اکنون این سخنان را نیز خدمت شهردار و استاندار نیز عرض کردم و امیدوارم بعد از این حادثه به منظور جلوگیری از اینگونه حوادث تدابیر لازم اتخاذ شده و مسئولان با اقتدار به میدان بیایند.

 دادستان کل کشور در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دست اندرکاران رسیدگی به این حادثه  خاطر نشان کرئد: انصافا عزیزان ما در شهرداری و آتش نشانی  به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند و امیدواریم فعالیت آنها مورد عنایت خداوند قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار