به همت موسسه روایت سیره شهدا صورت گرفت؛

برگزاری همایش «عبای خاکی» ویژه راویان روحانی مناطق عملیاتی در قم

همایش «عبای خاکی» به همت موسسه روایت سیره شهدا و با حضور 400 روحانی راوی کاروان های راهیان نور در مرکز آموزشی عمار قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷ - 21January 2017

به گزارش دفاع پرس از قم، آیت الله حائری شیرازی طی سخنانی در همایش عبای خاکی و افتتاحیه اعزام راویان روحانی به مناطق جنوب، با اشاره به ویژگی ها و اهمیت اردوهای راهیان نور گفت: کار راهیان نور آن است که انسان در ابتدا از خانه و وابستگیهای خود رها و مسافران را در این سفر متمرکز کند.

وی عنوان کرد: وجود و قبول وجود و حضور خدا بزرگترین بدهی است که انسانها دارند و اگر قبول کردند تابع تمام اوامر الهی هستند و به همین خاطر است که بسیاری از انسان ها زیر بار این اعتقاد و التزام نمیروند. استاد حوزه علمیه قم گفت: جوانانی که به جبهه‌ها رفتند نشان دادند که این سند بدهی بزرگ را قبول کرده و پرداختهاند و در این راه استوار ماندند و از سختیها هراسی به دل راه ندادند و به همین دلیل الگوی همه جوانان و مردم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری رئیس موسسه روایت سیره شهدا نیز با اشاره به ضرورت وجود سه اصل در روایتگری گفت: اولین اصل آن است که به هر نحو ممکن میخواهیم بیان کنیم که راویان نور امتداد راه انبیا، اولیا و شهدا و بسترساز ظهور امام زمان(عج) هستند؛ این اصل پاسخ به این سوال است که اگر در زمان پیامبر و ائمه(ع) و زمان جنگ بودیم چه میکردیم و اگر در زمان ظهور بودیم چه میکردیم؟

وی افزود: هنر راویان روحانی ایثار و شهادت این است که در این خط سه شاخصه مهم خدامحوری، تکلیف محوری(ولایت محوری) و استقامت محوری را برای جوانان تبیین کنیم.

ماندگاری اظهار کرد: نقطه مقابل خدامحوری، مردم، نفس و شیطان محوری است؛ نقطه مقابل تکلیف محوری نیز عافیت طلبی و نقطه مقابل استقامت نیز کم حوصلگی و بیصبری است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: استراتژی و اصل دوم آن است که با این صراط مستقیم سه نوع ارتباط برقرار میکنند که شامل دیدنی، شنیدنی و چشیدنی است.

ماندگاری اظهار کرد: طلاب باید کاری کنند که مردم درخیرات از هم سبقت بگیرند و مردم باطن گناه را ببینند تا از آن فرار کنند.

وی گفت: مردم ما بیشتر تب خیرات دارند تافرهنگ خیر؛ به همین خاطر تا اتفاقی چون آتشنشانان شهید روی می دهد خون می دهند، ولی هرساله عیالواری کمیته امداد بیشتر میشود.

این راوی دفاع مقدس عنوان کرد: کسانی به مرحله چشیدن می رسند که سه خصلت مداومت، مقاومت و گذشت از موانع داشته باشند؛ این موانع می تواند شامل گناه و یا نگاه مردم باشد.

حجت‏ الاسلام آبیار دبیر ستاد راویان روحانی اردوهای راهیان نور نیز در این همایش با ذکر این نکته که موسسه روایت سیره شهدا، مردمی و دارای فراز و نشیب فراوان بوده اما علم روایتگری و تربیت راویان دفاع مقدس هیچگاه خم نشده است، گفت: امروز میراث ‏دار راویانی هستیم که با کمترین امکانات و بیشترین تلاش در مناطق مختلف دفاع مقدس حضور یافتند تا علم این جریان را بر افراشته نگه دارند.

وی تصریح کرد: مراسم افتتاحیه راهیان نور امسال در حالی برگزار میشود که فعالان این عرصه تجدید عهدی با مقام معظم رهبری کرده و با سبک و سیاستهای کاری یکدیگر آشنا میشوند.

دبیر ستاد راویان روحانی اظهارکرد: برگزاری دورههای آموزشی جهت به روز کردن فضای محتوایی و در اختیار گذاشتن منابع محتوایی جدید در افزایش بهره وری تبلیغ جهادی بسیار مهم است که این موسسه همیشه نسبت به آن اقدام میکند.

دبیر ستاد راویان روحانی اظهار کرد: طلابی که دارای توانمندی خاصی هستند و در مراکز تخصصی، مطالعات خاصی در عرصه راهیان نور و شهدای شاخص دارند در اعزامها مورد استفاده قرار می گیرند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار