بروجردی:

آتش‌نشانان کمتر از عزیزانی که به روی مین رفتند، نیستند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه آتش‌نشانان کمتر از عزیزانی که به روی مین رفتند، نیستند، گفت: اگر آتش نشانی جزو مشاغل سخت محسوب نمی‌شود ما حاضر هستیم تا طرحی با دو فوریت در این خصوص در مجلس مطرح کنیم چرا که آتش نشانی جزو مشاغل پرریسک و خطرناک محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۲۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ - 22January 2017
آتش‌نشانان کمتر از عزیزانی که به روی مین رفتند، نیستند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علاالدین بروجردی در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت عملیات آواربرداری از ساختمان پلاسکو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدواریم هر چه سریع‌تر دوستانی که از ارگان‌های مختلف در صحنه عملیات به صورت مسئولانه حضور دارند، زوایای تلخ این رویداد را مکشوف کنند تا ببینیم چه اتفاقی رخ داده است.

او با اشاره به حضور ارگان‌های مختلف در عملیات آواربرداری اظهار داشت: شاهد همکاری صمیمانه همه ارگان‌ها و همکاری و همدلی مردم و همدردی جهانی با این واقعه هستیم که هشدار مهمی برای ساختمان‌های مشابه است که در تهران کم نیستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه د اد: باید از مرحله توصیه خارج شد و الزاماتی برای رعایت مسائل ایمنی ایجاد شود. اگر این مساله نیازمند قانون است، مجلس شورای اسلامی آماده است تا با فوریت به این مساله ورود کرده و قوانین لازم را تصویب کند و اگر این قوانین وجود دارد باید آنها عملی شده و الزامات رعایت آن بیش از پیش شود.

بروجردی درباره شهید محسوب شدن آتش نشانانی که در این حادثه کشته شده‌اند هم تصریح کرد: این تصمیم بسیار مهمی است چرا که این واقعه کمتر از میدان جنگ و عزیزانی که بر روی میدان مین رفتند نیست.

او با یادآوری دیدار دیروز خود با یکی از آتش نشانان مصدوم در یکی از بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: این آتش نشان در دیدار با من از هشدارهایی که برای نجات مردم توسط آتش نشانان دیگر داده می‌شد سخن می‌گفت. او می‌گفت ما می‌دانستیم که طبقات بالا در حال فروریختن است اما تلاش می‌کردیم تا مردم نجات پیدا کنند . او می‌گفت من آماده بودم که در صورت ریزش ساختمان خودم را از بالای ساختمان پرت کنم تا زحمت شناسایی من از طریق DNA به دوستان تحمیل نشود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: اگر آتش نشانی جزو مشاغل سخت محسوب نمی‌شود ما حاضر هستیم تا طرحی با دو فوریت در این خصوص در مجلس مطرح کنیم چرا که آتش نشانی جزو مشاغل پرریسک و خطرناک محسوب می‌شود.

بروجردی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره اینکه آیا مجلس در خصوص علل این حادثه وارد خواهد شد یا خیر؟ ابراز داشت: کمیته تخصصی مجلس به دستور آقای لاریجانی در حال بررسی این موضوع است در جلسه صبح امروز شورای امنیت کشور هم وزیر کشور درباره این نکته تاکیدات بسیاری داشته است.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار