ابراهیمی ترکمان در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه فجر خبر داد؛

برگزاری 500 برنامه با هدف تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی در جهان

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه این سازمان بیش از ۸۰ رایزن فرهنگی در 30 کشور جهان دارد، گفت: بیش از 500 برنامه در کشورهای جهان توسط این رایزنان فرهنگی در دهه فجر امسال برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ - 22January 2017
برگزاری 500 برنامه با هدف تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی در جهانبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صبح امروز در نشست خبری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که به‌منظور تشریح برنامه‌های دهه فجر امسال برگزار شد، با بیان اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیش از 30 کشور جهان 80 رایزن فرهنگی دارد، گفت: رایزن‌های فرهنگی در کشورهای مختلف مسئولان ستاد برگزاری دهه فجر خواهند بود که منصوب‌شده‌اند و احکام آن‌ها نیز صادرشده است. همچنین افراد بومی کشورها نیز عضو این ستاد هستند که در برگزاری برنامه‌های دهه فجر همکاری می‌کنند.

وی به تشریح اهم فعالیت‌های رایزن‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: برگزاری سمینارها، همایش‌ها و بحث‌های مختلف فرهنگی و هنری در تبیین انقلاب اسلامی، شخصیت امام راحل و رهبر معظم انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی اهم فعالیت‌هایی است که توسط این رایزن‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: همچنین تلاش‌هایی برای حضور در رسانه‌های کشورها صورت گرفته تا محصولات فرهنگی اعم از فیلم‌های ایرانی نمایش داده شوند و از کتاب‌های مختلف مربوط به انقلاب اسلامی رونمایی شود.

ابراهیمی ترکمان بابیان اینکه بیش از 500 برنامه برای دهه فجر امسال برنامه‌ریزی‌شده است گفت: سخنرانی‌ها، چاپ ویژه‌نامه‌ها و مقالات و برگزاری هفته‌های فرهنگی و هفته‌های فیلم اهم برنامه‌هایی است که امسال برگزار خواهند شد.

وی همچنین به برگزاری نشست‌های فرهنگی و اعلام گروه‌ها و شخصیت‌های فرهنگی و هنری به خارج از کشور اشاره‌کرده و گفت: در بیش از 100 کشور جشن‌هایی خواهیم داشت و این جشن‌ها توسط رایزن‌های فرهنگی برگزار خواهد شد. همچنین در کشورهایی که سفارت ایران وجود ندارد، کنسولگری‌ها وظیفه برگزاری جشن‌ها را بر عهده خواهند داشت.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بابیان اینکه در 30 کشور نشست‌های تخصصی با موضوع انقلاب اسلامی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در کشورهایی چون آفریقای جنوبی، آلمان، پاکستان، ترکیه، تونس، عمان، سوریه، روسیه، لبنان و... این نشست‌های تخصصی برگزار خواهند شد.

ابراهیمی ترکمان افزود: در 14 کشور سخنرانان ما حضور خواهند داشت و در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین شخصیت امام راحل سخنرانی خواهند کرد.

وی همچنین برگزاری گردهمایی‌های دانشگاهی در 40 کشور اشاره‌کرده و اظهار داشت: در 25 نمایندگی حوزه اروپا و آسیا نمایشگاه‌های کتاب برگزار خواهیم کرد و همچنین در 23 نمایندگی نمایشگاه عکس و پوستر خواهیم داشت.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: نمایشگاه‌های فیلم کتب و گردشگری نیز در 20 کشور جهان برگزار خواهد شد.

وی به رونمایی از کتبی با موضوع انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف اشاره‌کرده و خاطرنشان کرد: برای مثال در فیلیپین از کتاب 50 سال روابط ایران و فیلیپین رونمایی خواهد شد و در کشورهای دیگر نیز چنین برنامه‌هایی در راستای معرفی فرهنگ ایران و انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

ابراهیمی ترکمان به برگزاری اجلاس شخصیت‌های کشورهای ایران و عرب اشاره‌کرده و افزود: این اجلاس که دیروز شروع به کارکرده، امروز هم در حال برگزاری است تا 5 بهمن ادامه خواهد داشت که در این برنامه 85 میهمان از 12 کشور اسلامی حضور دارند.

وی در پایان گفت: شخصیت‌های حاضر در این اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و کسانی هستند که حوزه نفوذ گسترده‌ای در کشور خود دارند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار