یکصد و هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه/ 3

وجود تخلفات گسترده در پرونده‌های بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان

سخنگوی قوه قضائیه گفت: دولت و بانک مرکزی باید در خصوص پرونده‌های بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان آسیب‌شناسی جدی صورت دهند.
کد خبر: ۲۲۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ - 22January 2017
وجود تخلفات گسترده در پرونده‌های بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان/ تعیین مدیرعامل با نفوذ و
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت‌الاسلام غلامرضا محسنی اژه‌ای در یکصد و هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده‌های بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: هرچه در این پرونده‌ها جلوتر می‌رویم، با تخلفات گسترده‌تری مواجه می‌شویم.

وی افزود: حقیقتا دولت و بانک مرکزی باید در این دو پرونده آسیب‌شناسی جدی صورت دهند، که چرا این مسائل اتفاق می‌افتد.

اژه‌ای با اشاره به اینکه قوه قضاییه با هزار زحمت افراد متهم را دستگیر می کند، گفت: با این حساب اگر کار آسیب‌شناسی در خصوص اینگونه موارد انجام نگیرد، حتما اینگونه مسایل باز هم اتفاق می افتد. قوه قضاییه نیز اعلام آمادگی می‌کند که دولت و بانک مرکزی را در این آسیب‌شناسی کمک کند.
 
سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: برخورد قوه قضاییه با این تخلفات جدی خواهد بود، تا برای آیندگان درس عبرت باشد. اینکه چند هزار میلیارد تومان در اختیار تعداد معدودی افراد قرار گیرد و این سرمایه‌ها برخلاف قانون و مقررات بانکی و تجاری اخذ و در جایی که نباید صرف شود تخلف محسوب می شود.
 
وی بیان کرد: بنده تاکنون گزارش‌های متعددی را دریافت کرده‌ام؛ اما گزارش تخلف در این بانک به نحوی است که تا به حال درباره یک بانک ندیده ام که یکجا اینقدر تخلف صورت گرفته باشد؛ یعنی تعیین مدیرعامل در این بانک بر اساس نفوذها و حمایت‌ها بوده است.
 
اژه‌ای تصریح کرد: این بانک در حدود 10 سال، 13 مدیرعامل و سرپرست عوض کرده است، که این تغییرات مکرر خود نیز می‌تواند آسیب‌زا باشد.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها