نشست سه‌جانبه هیأت‌های ایران، روسیه و ترکیه در آستانه

نشست سه جانبه هیأت‌های ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه و یک روز قبل از نشست آستانه در پایتخت قزاقستان آغاز شد.
کد خبر: ۲۲۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ - 22January 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، نشست سه جانبه هیأت‌های ایران، روسیه و ترکیه در هتل ماریوت آستانه پایتخت قزاقستان آغاز شد.

هیأت ایرانی به سرپرستی حسین‌ جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران جمعه شب راهی قزاقستان شد و طی دیروز و امروز رایزنی‌هایی را با طرف‌های ترک و روس داشت.

هیأت ایرانی روز گذشته یک دور مذاکره با روسیه به ریاست الکساندر لاورنتیف و یک دور مذاکره دوجانبه نیز با هیأت ترکیه به ریاست سدات اونال داشت. جابری‌انصاری همچنین امروز نیز دو دور مذاکره با هیأت روس به ریاست الکساندر لاورنتیف داشت.

در این رایزنی‌ها سند نهایی اجلاس آستانه درباره سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نشست آستانه قرار است از فردا (دوشنبه) به مدت دو روز با حضور دولت سوریه و نمایندگان گروه‌های معارض و با نظارت ایران،‌ روسیه و ترکیه برگزار شود. استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و سفیر آمریکا در قزاقستان نیز به عنوان ناظر حضور دارند.

این نشست اهدافی چون تثبیت آتش‌بس، رویارویی موثر با تروریسم و انجام گفت‌وگوهای سوری-سوری بین دولت و معارضه سوریه برای فراهم کردن مقدمات وصول به یک راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه را در دستورکار خود دارد.

حسین جابری‌انصاری روز گذشته در بدو ورود به آستانه اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران با آمادگی کامل در نشست سوریه حضور خواهد یافت و افزود: هیچ بازیگر خارجی حق تصمیم‌گیری برای ملت سوریه را ندارد و تلاش می‌کنیم به حل سیاسی بحران و گفت‌وگوی جدی بین طرف‌های سوری کمک کنیم.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار