مسئول ستاد بحران «نزاجا»:

باب‌کت‌ها و لودرهای نیروی زمینی آماده امداد‌رسانی به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو

مسئول ستاد بحران نیروی زمینی ارتش گفت: تجهیزات نزاجا در پادگانی در نزدیکی میدان حر و دانشگاه افسری امام علی (ع) دپو شده است و تجهیزات انبوهی آماده کمک رسانی مجدد به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو هستند.
کد خبر: ۲۲۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ - 22January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم ستاد «شیرزاد علیپور» مسئول ستاد بحران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی درباره اقدامات نزاجا برای کمک به حادثه دیدگان ساختمان «پلاسکو» عنوان داشت: ما جز یگان‌های پشتیبان هستیم و اعلام آمادگی کردیم که آماده امداد رسانی مجدد هستیم.  

وی افزود: تجهیزات مهندسی و لودر و بیل مکانیکی و بولدوزر و کامیون در نزدیکترین مکان نسبت به محل حادثه دپو کردیم. در حقیقت تجهیزات نزاجا در پادگانی در نزدیکی میدان حر و دانشگاه افسری امام علی (ع)  دپو شده است و تجهیزات انبوهی آماده کمک رسانی مجدد به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو هستند.  

مسئول ستاد بحران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه یگان های امداد رسان 24 ساعته آماده خدمت رسانی هستند و این موضوع به ستادهای بحران هم اعلام شده است، گفت: در بخش نیروی انسانی هم ظرفیت بسیار مناسبی داریم و بخش دانشجویی دانشگاه افسری امام علی (ع) هم منتظر دستور برای ایثار و از خود گذشتگی هستند. ظرفیت انسانی مذکور هم آماده اعزام گردان‌های صد نفره برای کمک رسانی مجدد به حادثه دیدگان است.  

وی تاکید کرد: ظرفیت بالگردی خود را به ستاد بحران اعلام کردیم که آماده حضور در صحنه هستیم. یگان های مختلف ارتش هم آماده امداد رسانی مجدد هستند و در نزدیکترین محل به ساختمان پلاسکو مستقرند. مراتب آمادگی خود را به ستاد بحران در جلسات مختلف اعلام کردیم.  

امیر سرتیپ دوم ستاد علیپور تصریح کرد: بیمارستان های ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی نیز آماده خدمت رسانی به حادثه دیدگان هستند.  ما نقش پشتیبان را داریم و فضا در آنجا به نحوی است که همه تجهیزات نمی تواند حضور پیدا کنند اما ما آمادگی خود را در جلسات مختلف اعلام کردیم. اگر زمانی نیاز بود اعلام آمادگی کردیم که در محل حضور پیدا کنیم و خدمت رسانی و امداد رسانی مجدد را انجام دهیم.  

مسئول ستاد بحران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان داشت: نیروی زمینی ارتش با تمام تجهیزات پای کار آمده و حتی به پادگان های دیگر برای ارسال تجهیزات مهندسی در بروجرد هم اعلام آماده باش داده شده است.  

وی افزود: تجهیزات نظامی به اندازه کافی وجود دارد. برای مثال باب‌کت، بولدوزر، کمپرسی و تجهیزات دیگر در محل حضور دارند و بیش از 100 دستگاه کمپرسی برای امداد سانی به حادثه دیدگان مستقر کردیم. این تجهیزات در پادگان شماره دو مستقر هستند تا به محض اعلام نیاز در محل حضور یابند.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار