خلبان آزاده در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

تشخیص ندادن هواپیمای مسافربری با ادعای قدرت نظامی برتر دنیا در تناقض است

خلبان آزاده دفاع مقدس گفت: آمریکا ادعا می‌کند که از نظر تکنولوژی و ابزار نظامی در جهان حرف اول را می‌زند اما این ادعا با عدم تشخیص یک هواپیمای مسافربری ادعا است.
کد خبر: ۲۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹ - 24June 2014

تشخیص ندادن هواپیمای مسافربری با ادعای قدرت نظامی برتر دنیا در تناقض است

امیر سرتیپ خلبان «غلامرضا یزد» آزاده و جانباز ارتشی در جنگ تحمیلی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس با بیان اینکه آمریکا با هدفی از پیش تعیین شده به هواپیمای ایرباس حمله کرد، اظهار داشت: کسانی که در مبحث حقوق بین المللی هوایی کارشناس هستند میدانند که با آمریکا باید طبق قوانین بین الملل رفتار میشد اما این کار صورت نگرفت.

وی ادامه داد: هر کشوری وقتی خطایی را مرتکب میشود باید متناسب با نوع ارتکاب جرم رفتار شود اما بعد از حمله ناو وینسنس به هواپیمای ایرباس ایرانی نه تنها دولت آمریکا هیچ مسئولیتی را در قبال این رفتار خصمانه نپذیرفت بلکه از خلبانی که این کار خبیث را انجام داده بود تقدیر به عمل آمد.

این آزاده و جانباز دوران دفاع مقدس اذعان کرد: چرا وقتی کشور شوروی سابق به هواپیمای کره جنوبی حمله کرد با توجه به اینکه هواپیمای کره جنوبی چند کیلومتری نیز به خاک شوروی وارد شده بود و به آن اخطار هم داده بودند، شوروی مقصر شناخته شد.

وی تصریح کرد: در صورتی که در حمله ناو وینسنس آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی، آمریکا فقط با گفتن اشتباه دید بوده است کار را تمام شده دانست و هیچگونه مسئولیتی را در قبال این کار خصمانه قبول نکرد.

امیر یزد خاطرنشان کرد: در میان هواپیمای ایرباس ایرانی 298 مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با وقوع این جنایت فجیع به شهادت رسیدند که این یعنی ضد حقوق بشر به تمام معنی.

این آزاده و جانباز دوران دفاع مقدس در پایان گفت:  جالبتر از همه اینها این است که آمریکا وقتی مدعی است که از نظر تکنولوژی و ابزار نظامی در جهان حرف اول را میزند چه طور نتوانست یک هواپیمای مسافربری را از هواپیمای جنگنده تشخیص دهد و این اشتباه آمریکا باعث شد چهره خصمانه امریکا برای همیشه برای دنیا به تصویر کشیده شود.

نظر شما
پربیننده ها