سکوت سینماگران به احترام شهدای آتشنشان؛

پوستر «جشنواره۳۵ فیلم فجر» رونمایی شد+ عکس

پوستر سی و پنجمین دوره از جشنواره فیلم فجر و مجموعه آثار منتخب مردمی در موزه سینما رونمایی شد.
کد خبر: ۲۲۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶ - 22January 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، پوستر سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر و مجموعه آثار منتخب مردمی(فیلم‌های برگزیده تماشاگران) ادوار گذشته جشنواره با حضور «محمد حیدری» دبیر جشنواره رونمایی شد.

«محمدعلی کشاورز»، «سعید راد»، «مجید مظفری»، خانواده مرحوم «علی حاتمی» و هنرمندان و اهالی رسانه همانان حاضر در این مراسم هستند.

«امید روحانی» منتقد و بازیگرسینما در ابتدای این مراسم با اشاره به شهادت آتشنشانان حادثه ساختمان پلاسکو، اظهار داشت:‌ به احترام جانفشانی‌های این عزیزان یک دقیقه سکوت می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: ۲۰ سال از درگذشت علی حاتمی می‌گذرد و ما هر روز بیش‌تر از گذشته نبود او را احساس می‌کنیم. از زمانی که هنر غربی وارد ایران شد بسیاری از هنرمندان خود را باختند.

وی گفت: کمال الملک هنرمندی بود که به دام پست امپریالیسم نیفتاد. او چیزی خلق کرد که هنرمندان دوران بعدی بتوانند از دست مایه او استفاده کنند.

این هنرمند تصریح کرد: علی حاتمی کسی بود که در همه چیز تابع غرب نبود. او پایبند به قصه ایرانی بود و آرام آرام کوشید تا به تلفیقی از هنر ایرانی و تکنولوژی برسد.

این سینماگر افزود: حاتمی بعد از انقلاب تکنیک سعی کرد یک قالب ایرانی خلق کند. امروز خوشحالم که جوانانی تلاش می‌کنند به یک فرم سینما ایرانی برسند. مطمئنم جوانان می‌توانند فرمی اختصاصی برای سینمای ایران تولید کنند همانطور که شعر و مینیاتور ایرانی داریم.

«محمدمهدی دادگو» دوست علی حاتمی در ادامه این مراسم، اظهار کرد: حاتمی نشانه سینمای ایران بود. محمد حیدری دبیر جشنواره سنت خوبی را آغاز کرد که عکس بزرگان سینما را روی پوستر جشنواره بیاورد.

این هنرمند کشورمان بیان کرد: آثار علی حاتمی به همت رییس سازمان سینمایی از سال ۱۳۵۷ تا آخرین اثر او یعنی فیلم جهان پهلوان تختی و مصاحبه‌های منتشر نشده وی توسط موسسه رسانه‌های تصویری منتشر می‌شود.

 
پوستر «جشنواره۳۵ فیلم فجر» رونمایی شد+ عکس 

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار