در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح شد؛

توضیحات حیدری درباره فیلم جنجالی شیخ طادی/ آخرین فرصت «امپراتور جهنم»

دبیر سی و پنجمین جشنواره «فیلم فجر» درباره حضور آخرین فیلم پرویز شیخ طادی توضیح داد.
کد خبر: ۲۲۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ - 23January 2017

«محمد حیدری» دبیر سی و پنجمین جشنواره «فیلم فجر» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس درباره آخرین وضعیت فیلم «امپراتور جهنم» در جشنواره امسال،‌ اظهار داشت: امپراتور جهنم در انتخاب بخش مسابقه جشنواره قرار نگرفت.

وی در ادامه گفت: این فیلم سینمایی در بخش چشم‌انداز جشنواره پذیرفته شد و ما هم خیلی دوست داشتیم، این فیلم دیده شود و به نمایش گذاشته شود.

دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: به نظرم بهتر بود کارگردان و تهیه کننده فیلم امپراتور جهنم از بخش چشم انداز جشنواره انصراف نمی‌دادند.

حیدری تاکید کرد: بخش مهم ساخته شدن یک فیلم دیده شدن آن توسط مردم، اصحاب رسانه و منتقدین است. سازنده فیلم امپراتور جهنم می‌توانست با نمایش این اثر سینمایی فرصتی را در اختیار فیلم، مردم و اصحاب رسانه و منتقدین قرار دهد تا شرایط بهتری را داشته باشند.

خاطر نشان ‌می‌شود «امپراتور جهنم» آخرین ساخته پرویز شیخ طادی است که اندیشه بیمار یک مفتی را به تصویر کشیده و در نهایت به این جمع بندی رسیده است که اندیشه‌های مخرب مفتی‌هایی از این دست تا چه اندازه می‌تواند زیرساخت‌های جهان اسلام را به خطر اندازد. این‌ها البته طرح اولیه شیخ ‌طادی از فیلم‌نامه‌اش است و احتمال دارد، طرح نهایی فیلم تفاوت‌هایی با این مقدمات داشته باشد.

فرخ نعمتی، علیرام نورایی، علی نصیریان، عنایت شفیعی، کوروش زارعی و چند بازیگر لبنانی در فیلم تازه شیخ طادی به ایفای نقش پرداخته‌اند. پرویز شیخ‌طادی پیش از این با فیلم «روزهای زندگی» به سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آمده بود که توانست جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را به دست آورد.

کارگردان «امپراتوری جهنم» همچنین پیش از این فیلم «شکارچی شنبه» را در کنار آثار متعدد دیگر در کارنامه دارد؛ ضمن اینکه محمد خزاعی، تهیه کننده «قلاده‌های طلا» یکی از سیاسی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران پشت این پروژه قرار دارد.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار