نگاهی به زندگی اولین شهید صنایع دریایی ایران+ تصاویر

حسن افشانمهر يكي از اعضاي بسيار فعال بسيج چغادک بود كه مسئوليت تبليغات بسيبج را عهده دار بود، پس از اينكه در صنايع دريايی مشغول به كار شد (اولين شهيد صنايع دريايي ایران صدرا بودند) حقوقی را كه دريافت و خرج تبليغات بسيج می‌کرد.
کد خبر: ۲۲۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ - 23January 2017
به گزارش دفاع پرس از بوشهر، حسن افشانمهر يكی از اعضای بسيار فعال بسيج چغادك بود كه مسئوليت تبليغات بسيبج را بر عهده داشت، پس از اينكه در صنايع دريايی مشغول به كار شد (اولين شهيد صنايع دريايي ایران صدرا بودند) حقوقی را كه دريافت می كرد خرج تبليغات بسيج می نمود.

نام و نام خانوادگی: شهيد حسن افشانمهر

فرزند: عبدالنبی

تاريخ تولد: 1345.3.2

محل تولد: بوشهر ظلم آباد

تاريخ شهادت : 1/5/1362

شماره شناسنامه: 242

میزان تحصیلات: سوم راهنمایی

مسئولیت در جبهه: تک تیرانداز

نحوه شهادت: اصابت گلوله به گلو و سر

شغل: کارگر شرکت صنایع ایران صدرا

محل شهادت: منطقه عملياتي کربلای 2پيرانشهر

تاریخ دفن: یک روز بعد از شهادت

خاطره اي از پدر شهيد افشانمهر

حسن يكي از اعضاي بسيار فعال بسيج چغادك بود كه مسئوليت تبليغات بسيبج را عهده دار بود، پس از اينكه در صنايع دريايی مشغول به كار شد (اولين شهيد صنايع دريايي ایران صدرا بودند) حقوقی را كه دريافت مي كرد خرج تبليغات بسيج مي نمود.

هميشه به همراه وی به سر قبور شهداي چغادك مي رفتيم؛ در آن زمان فقط قبر سه شهيد ( علي دشتي، مبارك جمالي و رمضان مسيگر ) وجود داشت و حصاري نيز اطراف آنها وجود نداشت.

شهيد مي گفت: پدر جان جاي قبر من بالاي قبر شهيد دشتي است و بايد به دور اين قبور ديوار كشيده شود .

در ماه مبارك رمضان بود كه اصرار به رفتن جبهه داشت و من وعده بعد از ماه مبارك را دادم؛ بعد از نماز عيد فطر صورتم را بوسيد و گفت : پدر جان الوعده وفا و حالا وقت است كه به وعده خود وفا كني، با موافقت من، مادرش نيز لباس رزم او را آماده كرد و به همراه حدود 20 نفر از دوستان دیگرش از چغادك آنان را با عطر و گلاب بدرقه نموديم.

پس از شهادت، او را در همانجايي كه او از قبل نشان كرده بود يعني بالاي مزار شهيد دشتي به خاك سپرديم و پس از چهلم او بود كه شروع به ديوار كشي به دور قبور مطهر شهداء نموديم.

آن شهيد بزرگوار در وصيت خود آورده است كه به كساني كه مرا دوست دارند توصيه مي كنم كه سوره والعصر را بخوانند.


انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار