محسنی اژه‌ای در همایش مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی مطرح کرد؛

احتمال جوسازی علیه نیروی انتظامی/ اقتصاد با امنیت و اعتماد مردم به نظام گره خورده است

معاون اول قوه قضاییه گفت: بسیاری از فشارهایی که امروز بر روی قوه قضاییه اعمال می‌شود به خاطر این است که قوه قضاییه به کمک ناجا با دانه درشت‌ها، یقه سفیدها و با کسانی که قدرت و ثروت را درهم آمیخته‌اند، مبارزه می‌کند و این امکان وجود دارد که این جوسازی‌ها علیه نیروی انتظامی نیز شکل بگیرد.
کد خبر: ۲۲۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ - 23January 2017
اقتصاد با امنیت و اعتماد مردم به نظام گره خورده استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» معاون اول قوه قضاییه در همایش تخصصی روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی تحقق عدالت در جامعه است که این موضوع فوق العاده مهم است و بدون مبارزه با فساد تحقق عدالت ممکن نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اقتصاد امروز از جهات مختلفی مورد توجه است، گفت: یکی از مسائلی که فوق العاده مهم است مسئله امنیت در اقتصاد است، زیرا نمی‌توان یک اقتصاد پویا و مفید اما بدون امنیت را برای کشور متصور شد.
 
محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: اقتصاد با استقلال، امنیت و اعتماد مردم به نظام گره خورده است.
 
معاون اول قوه قضاییه بیان داشت: اگر امروز همه مرزهای زمینی، هوایی، و دریایی را به طور کامل حفظ کنیم و اجازه کوچکترین تعرض را به دشمن ندهیم، اما در مسائل اقتصادی نتوانیم استقلال داشته باشیم و در حوزه اقتصاد سیاسی و اقتصاد ارزی موفق نباشیم، با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.
 
وی بیان کرد: امروز دشمن از حربه اقتصادی برای مقابله با نظام اسلامی استفاده می‌کند. آنها چون تجربه نبرد 8 ساله دفاع مقدس را داشتند می‌دانند که در این حوزه نمی‌توانند در مقابل ملت ایران موفقیتی داشته باشند، لذا تحریم‌های ظالمانه را وضع کردند و فکر می‌کنند که می‌توانند از طریق فشار اقتصادی مردم را ناراضی و شکاف ایجاد کنند و اعتماد مردم را نسبت به نظام کم کنند تا زمینه ایجاد تغییر را فراهم نمایند اما تصور باطلی است.
 
محسنی اژه‌ای با طرح این سوال که آیا مبارزه با فساد مخل امنیت اقتصادی است، گفت: از اول انقلاب تاکنون در مقاطعی مختلف هر زمان که خواستند مبارزه با فساد اقتصادی کنند فریاد عده‌ای بلند شد که با این کار امنیت اقتصادی به خطر می‌افتد و سرمایه دار می‌ترسد و چرخه اقتصادی کُند می‌شود. آیا واقعا مبارزه با فساد اقتصادی در امنیت اقتصادی اختلال ایجاد می‌کند یا تضمین کننده اقتصاد سالم و در راستای حمایت از سرمایه‌گذار و جدا کردن افراد متخلف و مجرم از سرمایه‌گذار واقعی است؟
 
معاون اول قوه قضاییه بیان داشت: همه می‌دانیم که اقتصاد موفق اقتصادی است که وابستگی آن به دولت کم بوده و اتکا آن بیشتر به مردم باشد. اقتصادی می‌تواند راه توسعه را طی کند و پویا باشد که از همه ظرفیت‌های مردم در این راستا استفاده کند. لذا اقتصاد موفق، اقتصاد مبتنی بر مردم است اما امروز برای بسیاری از مسائل اقتصادی کشور باید از دولت اجازه گرفت. 
 
وی با اشاره به فضاسازی‌هایی که علیه قوه قضاییه در حال شکل گیری و مدیریت است، گفت: بسیاری از فشارهایی که امروز بر روی قوه قضاییه اعمال می‌شود به خاطر این است که قوه قضاییه به کمک ناجا دارد با دانه درشت‌ها، یقه سفیدها و با کسانی که قدرت و ثروت را درهم آمیخته‌اند، مبارزه می‌کند و این امکان وجود دارد که این جوسازی‌ها علیه نیروی انتظامی نیز شکل بگیرد، توصیه این است که نباید تحت تاثیر این فضاسازی‌ها و جوسازی‌ها قرار گیریم. 
 
محسنی اژه‌ای با اشاره به سوال فردی در نشست خبری روز گذشته، گفت: فردی که می‌خواهد سوال داشته باشد، از این تریبون استفاده می‌کند و در مرحله اول یک خبر چند سطری کذب را به عنوان یک موضوع مسلم مطرح می‌کند و پس از آن سوال خود را مطرح می‌کند، در حالی که آن جریان اصلا صورت نگرفته است و این قبیل رفتار نیز می‌تواند در راستای همان فضاسازی‌ها باشد. شاید فرد سوال کننده به واقع از آن مطلع و آگاه نباشد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها