ثبت نام 83 هزار نفرِی دانشگاه‌های کشور برای اعزام به «عتبات»

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاه‌های کشور گفت: 83 هزار نفر در کشور برای اعزام به عتبات ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از 16 هزار نفر اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۲۲۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ - 23January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی» در گفت و گویی افزود: این تعداد در قالب 5 گروه ثبت نام کرده‌اند که شامل پسران و دختران مجرد، متاهل‌ها، اساتید و زوج‌های جوان است.

وی با بیان اینکه اعزام شوندگان از طریق قرعه کشی از بین ثبت نام کنندگان انتخاب می شوند، اظهار کرد: متاهل ها با بیش از 41 هزار نفر بیشترین تعداد ثبت نام کننده را به خود اختصاص داده و پس از آن نیز پسران مجرد با بیش از 14 هزار نفر، دختران مجرد با بیش از 11 هزار نفر، کارمندان با بیش از 10 هزار نفر و اساتید با بیش از 4 هزار نفر در رده های بعدی قرار دارند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاه های کشور با بیان اینکه امسال شانزدهمین دوره اعزام به عتبات برگزار می شود، یادآوری کرد: در دوره پانزدهم 80 هزار نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد حدود 17 هزار و 500 نفر در قالب 440 کاروان به عتبات اعزام شدند.

حجت الاسلام فقیهی ادامه داد: بیشتر کاروان های اعزامی به عتبات از طریق هوایی بوده و هر روز 1 کاروان به صورت زمینی و 3 کاروان به صورت هوایی تا پایان فروردین سال آینده به عتبات اعزام می شوند.
وی گفت: برای علاقه مندان به اعزام به عتبات از طریق هوایی 15 میلیون ریال و از طریق زمینی 10 میلیون ریال از سوی بانک ملت به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود.

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به تدارک برنامه های مختلف معنوی برای زائران در نجف و کربلا ادامه داد: برای اسکان زائران دانشگاهی در نجف 2 هتل متمرکز و در کربلا نیز همین تعداد هتل متمرکز اختصاص یافته است.

وی گفت: تاکنون 15 دوره اعزام دانشجویان به عتبات در کشور انجام شده که در اولین دوره 2 هزار نفر اعزام شدند و تا سال 95 بیش از 45 هزار نفر اعزام شده اند.

حجت الاسلام فقیهی افزود: دانشجویان پس از برگشتن از عتبات به حال خود رها نمی شوند بلکه برای آنان برنامه های مختلف فرهنگی از جمله اعزام به قم برگزار می شود.

وی شعار امسال اعزام دانشگاهی به عتبات را ' کسب زندگی فاطمی ' اعلام و یادآوری کرد: شعار امسال به خاطر مصادف بودن ابتدای امسال با ولادت حضرت فاطمه (س) و روز 29 اسفند و انتهای سال با ولادت ایشان نامگذاری شده است.

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی امسال اظهار کرد: در این ارتباط دو کار اساسی انجام دادیم که در برخی استان ها همایش قبل از سفر برگزار و مجوز خروج از کشور برای 26 هزار دانشجوی مشمول خدمت سربازی اخذ شد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار