امیرعبداللهیان بعداز دیدار با وزیر خارجه لبنان:

به هیچ‌ وجه نباید به «نتانیاهو» اجازه داده شود از آب گل‌آلود ماهی بگیرد

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل تاکید کرد: در آینده بسیار نزدیک ایران میزبان کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین است و هدف ما از برگزاری آن، این است که همه نزاع‌های حاشیه‌ای متمرکز بر تباین‌های ملی، نژادی و طائفه‌ای کنار زده شوند و مساله فلسطین و حمایت از فلسطین و رویاروئی با رژیم صهیونیستی در راس اولویت‌های جهان اسلام و عرب قرار گیرد.
کد خبر: ۲۲۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰ - 24January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس ظهر (سه شنبه) بعداز دیدار با «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنیم که به هیچ‌ وجه نباید به « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اجازه داده شود از آب گل‌آلود ماهی بگیرد و از شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی برای هدف گرفتن ملت فلسطین و مقدسات موجود در فلسطین سوء‌استفاده کند و ظلم و جنایات خود را علیه ملت فلسطین افزایش دهد.

در این دیدار « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و هیات همراه امیرعبداللهیان حضور یافتند.

دبیرکل کنفراس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت:بار دیگر تاکید می کنیم که قضیه برحق و عادلانه فلسطین همواره باید مساله محوری و مرکزی جهان اسلام و عرب باشد.

امیرعبداللهیان افزود: مذاکرات سیاسی سازنده و خوبی با آقای جبران باسیل داشتیم و در باره تحولات و رخداد هائی که در منطقه جریان دارد به ویژه در عرب آسیا گفت وگو کردیم و دو موضوع سوریه و فلسطین بخش اعظم مذاکرات سیاسی ما بود.

دستیار ویژه رئیس مجلس خاطرنشان کرد:از این مناسبت خوب استفاده کردیم و بار دیگر تکمیل روند سیاسی در لبنان و انتخاب ژنرال « میشل عون» به عنوان رئیس جمهوری لبنان را تبریک گفتیم.

وی تصریح کرد: به حکمت بالای سیاسی نزد رهبران سیاسی لبنان و به مرحله آینده درخشان لبنان در همه زمینه ها سیاسی و میدانی از جمله رویاروئی با تروریسم ، تندروی و تکفیر اعتمادی کامل داریم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران به طور اساسی بر تکمیل حل سیاسی بحران سوریه و همزمان بر حمایت و تایید همه تلاش های موجود در رویاروئی و مبارزه با گروه های تروریستی تکفیری و تندرو متمرکز است.

دستیار ویژه رئیس مجلس گفت:تاکید می کنیم که سیاست ایران در حمایت از روند سیاسی در منطقه از جمله سوریه و عراق ثابت و راسخ است و از هر تلاشی برای حمایت لازم از ایجاد راه حل سیاسی برای بحران ها دریغ نمی کنیم.

وی افزود:جمهوری اسلامی ایران در این زمینه یک مسیر را طی می کند و خواستار ایجاد راه حل های سیاسی موفقیت آمیز برای بحران های این منطقه ملتهب است و در این زمینه از روند سیاسی و همزمان رویاروئی با اندیشه تروریستی تکفیری و تندرو حمایت و همچنین با قدرت و عزمی راسخ به گروه های مقاومت کمک می کند.

امیرعبداللهیان دیروز دوشنبه در راس هیاتی برای رایزنی و تبادل نظر با مقامات لبنانی وارد بیروت شد و پیش از این دیدار با« نبیه بری» رئیس مجلس لبنان و « علی قانصو» وزیر مشاور در امور پارلمان و رئیس حزب سوری قومی اجتماعی لبنان ملاقات کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها