اختصاصی دفاع‌پرس/

ساختمان «شهدای آتش‌نشان» جایگزین پلاسکو می‌شود

مجتبی شاکری گفت: ساختمان جدیدی که در آینده در محل بنای تخریب شده پلاسکو احداث می‌شود، به نام «شهدای آتش‌نشان» نام‌گذاری خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ - 25January 2017

تغییر نام ساختمان پلاسکو به «شهدای آتش‌نشان»«مجتبی شاکری» عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس از تغییر نام ساختمان جایگزین پلاسکو با هماهنگی مالک ساختمان به «شهدای آتش‌نشان» خبر داد و اظهار داشت: با درخواست شهروندان و همکاران شورای شهر، گزارشی از نام‌گذاری فهرست پلاک‌های رونمایی‌شده به نام «آتش‌نشان» را تهیه و به اعضای شورای شهر تقدیم کردم. بر اساس گزارش جمع آوری شده، سه بوستان در منطقه 12، 17 و 21، یک میدان در منطقه 5، یک شهرک به نام «آتش‌نشان»‌ در منطقه 18 و یک معبر در منطقه 12 پیش از این به نام «آتش‌نشان» نام‌گذاری شده است.

عضو شورای شهر تهران همچنین از ساخت تندیس این شهدا خبر داد و گفت: طی نامه‌ای به سازمان زیباسازی تقاضا کردیم که یک سمپوزیوم برای ساخت مجسمه‌ به تناسب این مکان، طراحی شود تا سلحشوری آتش‌نشان‌ها در اذهان عمومی ماندگار شود. این تندیس‌ها آرایش جدیدی به پلاک‌های رونمایی شده پیشین خواهد داد.

شاکری درخصوص احتمال تغییر نام چهار راه استانبول به شهدای آتش نشان نیز عنوان کرد: به جهت نزدیکی سفارت ترکیه به چهارراه استانبول، براساس ضوابط دیپلماسی برای تغییر نام باید هماهنگی‌های لازم با کشور ترکیه صورت گیرد؛ زیرا مطابق با قوانین نام‌گذاری چهارراه نزدیک به سفارت هر کشور بر عهده آن کشور است.

وی با بیان اینکه بوستان‌هایی در مناطق مختلف 22 گانه جهت آموزش خدمات آتش‌نشانی به شهروندان تعبیه شده است، تصریح کرد: تجربه حادثه پلاسکو باعث شد که راهکاری برای ارائه آموزش‌های لازم به مردم درخصوص رویارویی با حوادث اندیشیده شود.

عضو شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: اجرای هرگونه طرح جدید در محل ساختمان جایگزین پلاسکو منوط به کسب اجازه از صاحبان این ملک است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار