اعتراض ۳۶ تشکل فرزندان شاهد نسبت به برخورد غیر انقلابی با فیلم «امپراطور جهنم»

شنیدن حذف فیلم «امپراطور جهنم» از فهرست فیلم‌های شرکت کننده در بخش مسابقه و سپس خروج آن از مهم ترین رویداد سینمایی ایران اسلامی، بسیاری از دلسوزان و دغدغه مندان انقلاب را مبهوت ساخت.
کد خبر: ۲۲۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹ - 25January 2017

،به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس 36 تشکل فرزندان شاهد طی بیانیه‌ای نسبت به برخورد غیر انقلابی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با فیلم «امپراتور جهنم» اعتراض کردند.

در این بیانیه آمده است:

در آخرین روزهای منتهی به آغاز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی، شنیدن حذف فیلم «امپراتور جهنم» از فهرست فیلم‌های شرکت کننده در بخش مسابقه و سپس خروج آن از مهم ترین رویداد سینمایی ایران اسلامی، بسیاری از دلسوزان و دغدغه مندان انقلاب را مبهوت ساخت.

گو اینکه ظاهرا طی چند سال اخیر در جشنواره‌ای که به نام «فجر» و هم زمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب عظیم اسلامی گره خورده است، اتفاقاتی مبهم و ملهم از سناریویی تکراری می‌بایست رخ دهد تا نوعی ریشخند و دهن کجی باشد بر تمام کسانی که قلبشان برای آرمان‌های انقلاب و امام و رهبرشان می‌تپد:

حذف یا بی مهری به آثاری که به دلیل رویکردشان در پرداختن به موضوعات مهم و استراتژیک کشور و منطقه باید در صدر بنشینند و قدردانی شوند.... بادیگارد، شیار 143، یتیم‌خانه ایران و... و این بار فیلم سینمایی «امپراتور جهنم» از کارگردان متعهد، تحسین شده و خوشنام سینمای ایران؛ پرویز شیخ طادی.

این در حالی است که «امپراتور جهنم» اثری است که در قالب درخور دفاع سینمایی، به بررسی شکل‌گیری گروه تروریستی داعش؛ فتنه و بلای فاجعه آمیز این ایام، با تمرکز و بررسی بستر فکری و ایدئولوژی برخاسته از آن، پرداخته است.

حال با وجود اینکه انقلاب اسلامی با غیرتی مقدس در سوریه و عراق به رویارویی این جبهه شوم وارد شده و در این مصاف ، نازنین مجاهدانی را مسمی به «مدافعان حرم» تقدیم جبهه مقاومت اسلامی کرده و می کند؛ آیا اینگونه برخوردهای غیرحرفه ای و شائبه آفرین در قبال چنین فیلم پراهمیتی، برازنده این نظام و مدیران فرهنگی آن است که به حق داعیه دار برافراشتن پرچم مبارزه با ظلم و ترور و تکفیر در جهان شناخته می شود؟!

آیا نقش مثلث شوم جبهه مستکبر غرب و در رآس آن آمریکا، مزدوران شکم باره شهوت پرست عرب و متحد راهبردی این دوضلع رژیم نحس نجس صهیونیستی در شکل گیری گروههای تروریستی داعش غیرقابل انکار است که با فیلمی پیرامون این موضوع و آن هم به کارگردانی فیلمسازی که پیش از این سابقه درخشانی از او سراغ داریم اینگونه برخورد می شود؟

ما فرزندان شهداء به اعتبار آنکه انقلاب و اعتلای آن را نه در قالب یک نظام که شاکله تمدنی انسان ساز و افتخار آفرین تحت لوای اسلام ناب، آرمان پدران در خون خفته مان می دانیم؛ ضمن اعتراض به رویکرد منفعل وزارت ارشاد و رفتار هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر ، این نگاه قابل تامل و تاسف برانگیز در حذف آثار ارزشی از صحنه های فرهنگی و هنری در کشور را نقطه مقابل «انقلابی گری» مد نظر مقام معظم رهبری دانسته و بر خود وظیفه میدانیم اعتراض خود را بدین وسیله اعلام نماییم.

ما از مسئولان وزارت ارشاد به ویژه وزیر محترم که بتازگی بر این مسند مهم و سرنوشت ساز نشسته اند میخواهیم که نگذارند آرمانهای انقلاب و امام انقلاب در پس کوچه های انفعال و تردید و توهم رنگ ببازد و خون گلگون شهدای مدافع حرم و جانباختگان مسیر مقاومت اسلامی به راحتی و با کوته بینی و توجیهات تاریخ گذشته نادیده انگاشته شود.

برادران مسئول در حوزه سینما!

فراموش نکنیم که اگرچه دیروز پدران ما دل به دریای خطر زدند و پرچم ایران را افراشتند؛ امروز چشم داریم که شما با تحسین و تقدیر شایسته آثاری از این دست رسالت خویش را دراعتلای نام ایران وانقلاب اسلامی به انجام برسانید تا نامتان در صحیفه تاریخ قرین شکوه و مردانگی شود. لذا خواهانیم که وزارت محترم ارشاد ومسوولان جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی، ما را با اقدام انقلابی خود درحمایت از آثاری این چنین، به باروری باور پدران شهیدمان که همانا عزت و اقتدار ایران اسلامی است؛ امیدوار کنند.

«کانون همبستگی فرزندان شاهد و 35 تشکل فرزندان شاهد»

انتهای پیام /121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار