در گفتگو با دفاع پرس مطرح شد؛

تدفین 200 شهید گمنام در 61 آرامگاه استان کرمان

مسئول پیگیری و احداث یادمان های شهدای گمنام استان کرمان گفت: 200 شهید گمنام در 61 آرامگاه در استان کرمان خاکسپاری شده اند.
کد خبر: ۲۲۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰ - 26January 2017

مجتبی احمدی در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس در کرمان اظهار داشت: در استان کرمان 200 شهید گمنام در 61 آرامگاه دفن شده اند که از این تعداد 48 مکان در شهرها، روستاها و بخش های استان، 7 مکان در دانشگاه ها و 6 مکان نیز در مراکز نظامی استان قرار دارند.

مسئول پیگیری و احداث یادمان های شهدای گمنام استان کرمان پیرامون مراحل ساخت و ساز این آرامگاه ها بیان کرد: از 61 آرامگاه شهدای گمنام استان،  24 مکان قابل استفاده و بهره برداری است و بقیه آنها در مراحل مختلف احداث می باشد.

وی ادامه داد: زمانی که مشخص می شود استان کرمان میزبان شهید گمنام است، جلسه ستاد استقبال از شهدای گمنام تشکیل و مراسم استقبال و تشییع با حضور مردم شهیدپرور از محل فرودگاه تا محل برگزاری مراسم پیش بینی شده، انجام و سپس مراسم وداع با شهدا و برنامه های تشییع در مسیر انتقال به محل خاکسپاری برگزار می شود.

مدیر فنی و مهندسی اداره کل حفظ و نشر و ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: از ابتدای امسال، 14 شهید در شهرهای: گلباف، خانوک، ماهان، اندوهجرد، نگار و زهکلوت با برگزاری برنامه های پیش بینی شده استقبال و برگزاری تشییع و تدفین برگزار شد.

 حضور شهدای گمنام در 61 مکان استان کرمان

وی افزود: در حرم های  مطهر شهدای گمنام سراسر استان برنامه های متنوع فرهنگی در مناسبت های مختلف از جمله سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، ایام هفته دفاع مقدس، محرم و صفر، ماه رمضان و ..... به همت هیئت های شهدای گمنام آن منطقه و با حضور پرشور مردم برگزار می شود.

حضور شهدای گمنام در 61 مکان استان کرمان 
 

احمدی اظهار داشت: علاوه بر اختصاص اعتبارات از طرف نهادهای دولتی، کمک های مردمی نقش اساسی در ساخت و تکمیل حرم های شهدای گمنام دارند و افرادی که قصد کمک به ساخت یادمان های شهدا دارند می توانند با مراجعه به ائمه جمعه آن منطقه، کمک های نقدی خود را اهدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار