از سوی پژوهشکده باقرالعلوم

موسوعه امام سجاد(ع) آماده نشر شد

مدیر گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با اشاره به اینکه موسوعه امام سجاد (ع) آماده نشر شده است، گفت: این اثر پر برکت با دگرگونی‌های لازم برای نخستین بار برای نشر به دفتر پژوهشکده ارائه شد.
کد خبر: ۲۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱ - 25June 2014

موسوعه امام سجاد(ع) آماده نشر شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، حجتالاسلام والمسلمین مهدی اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: تنظیم نهایی موسوعههای حضرت زهرا(س)، امام مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام هادی(ع)، امام عسکری (ع) و حضرت مهدی (عج) صورت گرفته و جهت انتشار تحویل واحد نشر شده است.

وی افزود: در موسوعه جدید حضرت صدیقه سلام الله علیها حدود 90 حدیث به چاپ اول آن و به موسوعه امام مجتبی(ع) حدود 400 حدیث اضافه شده است.

مدیر گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با ارائه توضیحاتی در مورد باقی موسوعهها خاطرنشان کرد: از دیگر موسوعههای آماده نشر، موسوعه حضرت سجاد (ع) است که این اثر پر برکت با دگرگونیهای لازم برای نخستین بار برای نشر به دفتر پژوهشکده ارائه شد.

وی اظهار کرد: موسوعه امام هادی(ع) با اضافه شدن حدود 130 حدیث و موسوعه امام عسکری(ع) حدود 180 حدیث برای بار دوم آماده نشر شد. موسوعه کلمات امام عصر(ع)  آخرین موسوعه از سلسله موسوعههای کلمات معصومین(ع) بود که در هفت فصل با 332 سخن و در 528 صفحه، تنظیم و تکمیل شد.

اسماعیلی تاکید کرد: در این مرحله بخشی از احادیث افزوده شده به موسوعه حضرت زهرا(س) و امام مجتبی(ع) و همچنین مقدمههای بخش عربی به زبان فارسی ترجمه شد.

وی خاطرنشان کرد: تنظیم و تطبیق احادیث تمام موسوعههای بخش فارسی با بخش عربی از دیگر فعالیتهای این گروه در سال 92 بود.

مدیر گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: طرح جدید پیشنهادی به گروه حدیث تدوین و جمعآوری خطبههای حضرات معصومین(ع) در یک مجموعه بود که مطالعه همه جانبه این طرح و تهیه پیشنویس آن در آخرین روزهای پایان سال 92 شروع شد و هم اکنون در حال انجام است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار