محمود پورهادی:

معماری اسلامی با هنر خطاطی به اوج زیبایی و کمال خود می رسد

از قدیم الایام رسم بوده که در مساجد خط کوفی بنایی را کار می کردند که طبق آن کاشی ها یا آجرها را در کنار هم قرار می دادند و کلماتی مانند الله ، محمد و علی را به شکل مربع یا شش ضلعی یا هشت ضلعی به وجود می آوردند.
کد خبر: ۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱ - 20August 2013

معماری اسلامی با هنر خطاطی به اوج زیبایی و کمال خود می رسد

محمود پورهادی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: هنر خوشنویسی بستری را برای ما فراهم آورده که با اتکاء به آن می توانیم کلام بزرگان را به زیبایی به نگارش درآوریم و آن را در معرض دید عموم قرار دهیم.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هنرخوشنویسی اهمیتی مضاعف یافت و رابطه بسیار خوبی بین این هنر ومسئولین جمهوری اسلامی برقرار شد. درحال حاضربسیاری از جملات امام راحل و رهبر انقلاب با خط خوش نگاشته می شود و در معرض دید عموم قرار می گیرد.

پورهادی تصریح کرد: هنر خطاطی رابطه بسیار تنگاتنگی با هنرمعماری اسلامی دارد به نحوی که هنر معماری اسلامی را به اوج زیبایی و کمال خود می رساند. از قدیم الایام رسم بوده که در مساجد خط کوفی بنایی را کار می کردند که طبق آن کاشی ها یا آجرها را در کنار هم قرار می دادند و کلماتی مانند الله ، محمد و علی را به شکل مربع یا شش ضلعی یا هشت ضلعی به وجود می آوردند.

وی گفت: هنرمندان خطاط ایرانی برای اینکه معماری اسلامی را به اوج خود برسانند خط کوفی تزیینی را در زمینه خط ثلث به کار می بردند که این مساله نشان دهنده اهمیت دین اسلام در زندگی مردم و نقش پر رنگ تبلیغات اسلامی است.  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار