حجت‌الاسلام سعیدی:

گرفتار شدن غرب در منجلاب لیبرال دموکراسی/ جهان تشنه حقایق اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه جهان تشنه حقایق اسلام است، گفت: بشر سه دوره حاکمیت طبیعت، علم و عقل را پشت سر گذاشته و به سمت حاکمیت وحی در حال حرکت و انتقال است.
کد خبر: ۲۲۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ - 28January 2017
گرفتارشدن غرب در منجلاب لیبرال دموکراسی / جهان تشنه حقایق اسلام استبه گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در مراسم افتتاح بسیج اساتید حوزه علمیه خراسان که  در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد، با تأکید بر اینکه تکلیف ما پیش از انقلاب اسلامی ایران، در دوران رهبری امام (ره) و در عصر حاضر متفاوت بوده است، اظهار داشت: در دهه‌های اول انقلاب در حوزه‌های هستی شناختی، معرفت شناختی و انسان شناسی مجبور به پاسخگویی بوديم؛ اما اکنون شبهات تغییر یافته و نیاز به پاسخگویی در عرصه های جدید، ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به برخی از شبهات موجود در جامعه، عنوان کرد: باید بتوانیم انرژی متراکمی که با انقلاب اسلامی  به وجود آمده است را به سراسر دنیا صادر کنیم.

نماینده‌ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه بشر سه دوره حاکمیت طبیعت، علم و عقل را پشت سر گذاشته و به سمت حاکمیت وحی در حال حرکت و انتقال است، افزود: این انتقال، انقلاب و نظامی نیاز دارد که بتواند با جهاد فراگیر، انسان را از عصر عقل‌گرایی به وحی‌گرایی برساند و تنها نظام اسلامی ایران و حوزه علمیه است که چنین توانی دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به گرفتاری دنیای غرب در منجلاب لیبرال دموکراسی، اظهار کرد: 300 سال است به بشر القاء کرده‌اند که عقل می‌تواند همه نیازهای او را پاسخ بدهد و ما باید این طلسم را بشکنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بيان اينكه جهان تشنه حقایق اسلام است؛ تصريح كرد: البته جهان حقایقی نیاز دارد که با مقتضیات و نیازهای روز او متناسب و هماهنگ باشد و این وظیفه بر عهده حوزه علمیه نهاده شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به نقش مکان و زمان در تغییر موضوعات و اصل تبعیت حکم از موضوع، یادآور شد: همان طور که متغیرهای موضوعی در احکام اثر دارد، تحولات اجتماعی نیز تکالیف انسان را دستخوش تغییر می کند.

وی با اشاره به دوره های مختلفی که اسلام و مسلمین از ابتدای بعثت پیامبر (ص) تا کنون تجربه کرده اند، گفت: تغییر تکالیف مسلمانان در تحولات اجتماعی و حکومتی در دوران مختلف با توجه به اقتضائات ویژه ای که در هر دوره وجود داشته، امری اجتناب ناپذیر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی، فعالیت‌های علما و بزرگان شیعه در طول تاریخ و در جریان تغییرات به وجود آمده در سطح بین‌المللی را مانع از بین رفتن حقیقت دین دانست و در این رابطه توضیح داد: افرادی چون علامه طباطبائی (ره) و شهید مطهری (ره) در برابر موج هایی که برضد اسلام ایجاد شده و سعی داشتند مادی گرای، تجربه گرایی، حذف دین از اندیشه بشر و جهان بینی غربی را رواج دهند، ایستاده و متناسب با مقتضیات زمان و نوع تهدیدات عمل کردند.

وی اضافه کرد: همه تلاش علمای اسلام دفاع از گفتمان دینی بود و امام خمینی(ره) توانست جهاد و تلاش آنان را در قالب انقلاب اسلامی عملی سازد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به سابقه طولانی حوزه علمیه کهن خراسان، عنوان کرد: باید روز به روز نوآوری کرد و افق های جدیدی را گشود؛ حوزه علمیه خراسان هویت خود را بازیافته و جایگاه خودش را پیدا کرده است و شاهد پیشروی خوب آن در عرصه های مختلف بوده‌ایم.

نماینده‌ولی فقیه در سپاه در پایان با تأکید بر این که بسیج اساتید حوزه علمیه، محور بسیج طلاب است، اظهار کرد: بسیج اساتید در استان‌های خراسان هویت مستقل حوزوی دارد و زیر نظر آيت‌الله علم‌الهدی فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها