روایت فرماندهان از اسوه تقوا «شهید مجید بقایی»

مجید اسوه تقوا بود و تقوای ایشان در جبهه‌های جنگ مشخص، روشن و زبانزد عام و خاص بود. هنوز هم که هنوز است در بین شهدای ما اسوه تقوا، مجید بقایی است.
کد خبر: ۲۲۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ - 28January 2017

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: رمل‌های داغ فکه شاهد سکوی پرواز «مجید بقایی» فرمانده قرارگاه کربلا است. وی قبل از عملیات والفجر مقدماتی به همراه «حسن باقری» و چند تن دیگر فرماندهان برای شناسایی منطقه حرکت کرد.

شهید بقایی در طی مسیر مشغول تلاوت قرآن و حفظ سوره والفجر بود. او به کمک یکی از دوستانش آیات این سوره شریفه را از حفظ می‌خواند. پس از رسیدن به مقصد، همگی از ماشین پیاده شده و به طرف سنگر دیده‌بانی حرکت نمودند. ایشان در بین راه به برادران همراه می‌گوید: آیا می‌شود انسان به این درجاتی که خداوند در قرآن فرموده است، برسد که: «یا اَیتهاالنَّفس المُطمَئنَّه ارِجِعی الی ربِّکِ راضیَهً مرضیهً فَادخُلی فی عِبادی وَادخُلی جَنَّتی» و آیا خدا توفیق این امر مهم را به انسان می‌دهد که به آن مرحله عالی نایل گردد؟

هنوز کلام مجید به انتها نرسیده بود که خمپاره دشمن به نزدیکی آنان اصابت کرد و پاسخ سوالش را با نثار جانش دریافت کرد. در ادامه چند روایت از شهید «مجید بقایی» به روایت فرماندهان وقت و دوران دفاع مقدس را می‌خوانید:

سرلشکر یحیی صفوی: «آقا مجید به عنوان فردی که قلبش به نور قرآن مانوس و روشن شده بود، انسانی عابد و خودساخته بود. نورانیت چهره او، همه را به یاد خدا می انداخت . او انسان مجاهدی بود که در راه خدا از همه چیزش گذشت.» 

روایت فرماندهان دفاع مقدس از اسوه تقوا «شهید مجید بقایی» 

دریادار علی شمخانی: « مجید خودش یک بسیجی بود. اگر می‌خواستید، بدانید بسیجی چه کسی است باید سراغ مجید می‌رفتید. البته بسیج به مفهوم از جان گذشته، به مفهوم عاشق ولایت و حضرت امام خمینی(ره)، به مفهوم منتظر امام زمان(عج)، به مفهوم ذوب شده در خط امام حسین(ع). پاسداران فراوانی هستند که بسیجی‌اند و یکی از این پاسدارها مجید بود.

بقایی در حیات مدیریتی‌اش همیشه مرده بود؛ به این مفهوم که هرگز منیت نداشت و هرگز با مدرک، سلیقه و تعریف خودش را معرفی نمی‌کرد... و این رمز موفقیت این مرد بود.»

روایت فرماندهان دفاع مقدس از اسوه تقوا «شهید مجید بقایی» 
 
سرلشکر محمدعلی جعفری: «شهید مجید بقایی به عنوان یک نیروی تحصیل کرده، از چهره‌های مدیر، فرمانده، معلم و عاشق اسلام و ولایت بود که متاسفانه تا به امروز به مردم معرفی نشده. مولفه‌های اصلی شکل گیری شخصیت او در یک نگاه، صفات برجسته معنوی او بود.»

سرلشکر محسن رضایی: «سپاه از توانایی‌های بومی مردم، در شناسایی‌ها استفاده می‌کرد. ساختن چنین سازمانی با چنین شیوه‌های نبردی متکی به انسان‌هایی خلاق و سازمان‌دهنده است که آقای علی هاشمی بخشی از ساخت سازمان سپاه و دستیابی به نوع نبردهای سپاه را بر عهده داشت. شهید حسن باقری، آقای غلامعلی رشید، شهید احمد متوسلیان، شهیدان محمد ابراهیم همت، حسین خرازی، مهدی باکری، احمد کاظمی، مهدی زین الدین، اسماعیل دقایقی و مجید بقایی اینها نیروهای موسس بودند و تنها مدیریت نمی‌کردند. در تاسیس نوع نبرد و خلق تاکتیک ها و ابتکارات رزم و همچنین در مسئلۀ سازماندهی ابتکاری و رزمی و نظامی نقش موثری داشتند.»

روایت فرماندهان دفاع مقدس از اسوه تقوا «شهید مجید بقایی» 

«شهید مجید بقایی اسوه تقوا بود و تقوای ایشان در جبهه‌های جنگ مشخص، روشن و زبانزد عام و خاص بود. هنوز هم که هنوز است در بین شهدای ما اسوه تقوا، مجید بقایی است. از جمله فضایل خوب و زیبایی که ایشان داشت این بود که حتی در بین راه که وقت نماز می‌رسید از ماشین پیاده می‌شد و نماز را به موقع می‌خواند. نمازهای شب و دعاهای خاص وی و آن اخلاق و حجب و حیای خاصی که در قیافه‌اش نهفته بود از او یک اسوه تقوی به وجود آورده بود و هنوز هم که هنوز است از شهدا اسوه ما مجید بقایی است.»

محمدباقر قالیباف: «شهید مجید بقایی، سرداری اندیشمند و فرمانده‌ای مبتکر و خلاق بود که با جا دادن تمام این صفحات شایسته در ظرفی به نام ایمان، خود را برازنده راهی کرد که جز شهادت هیچ پایان دیگری برایش متصور نبود.

نبوغ نظامی و قدرت تحلیل بالای این پزشک جوان از مسائل مربوط به جنگ، باعث شد در اندک زمانی پله‌های رشد را به سرعت طی کند و در سال‌های ابتدایی نبرد به مقام فرماندهی قرارگاه کربلا؛ یکی از حساس‌ترین و کارآمدترین قرارگاه‌های موجود در منطقه برسد.»

وصیت نامه شهید: «آنگاهی كه مرا به خاک می‌سپاريد، چشمانم را باز بگذاريد تا دشمن بداند كه من با چشم باز اين راه را انتخاب نمودم و دستانم را همچنان گره كرده بگذاريد تا دشمن بداند كه من با مشت گره كرده از اين ميهن دفاع كردم.»

انتهای پیام/ 131


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار