جانشین ستاد راهیان نور حوزه‌های علمیه به دفاع پرس خبر داد؛

آغاز ثبت نام مبلغین راهیان نور از 15 بهمن ماه/ حضور 50 مبلغ جامعه‌المصطفی در این دوره

«سید محمدحسین حسین زاده» با اشاره به آغاز ثبت نام مبلغین راهیان نور از پانزدهم بهمن ماه از حضور قریب به 50 مبلغ جامعه‌المصطفی و 100 مبلغ خواهر در این دوره خبر داد.
کد خبر: ۲۲۳۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷ - 29January 2017
آغاز ثبت نام مبلغین راهیان نور از 15 بهمن ماه/ حضور مبلغین خارجی در راهیان نور

«سید محمدحسین حسین زاده» جانشین ستاد راهیان نور حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به آغاز ثبت نام مبلغین راهیان نور از 15 بهمن ماه اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده مبلغین علاقه مند به حضور در راهیان نور که دارای پرونده تبلیغی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه و نهادهای حوزوی هستند، می توانند از تاریخ 15 لغایت 22 بهمن ماه از طریق سایت ستاد راهیان نور حوزه های علمیه ثبت نام کنند.

وی افزود: کار گزینش و مصاحبه حضوری از مبلغین پس از ثبت نام و ثبت مشخصات و رزومه در سایت انجام خواهد شد و پس از این مبلغین می توانند در بازه های 10 روزه از اول اسفندماه در مناطق راهیان نور حضور یابند.

به گفته وی، علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به سامانه www.rahianenoor.ismc.ir مراجعه کرده و اطلاعات خود را در بخش http://rahianenoor.ismc.ir/Default.aspx?pageid=28 ثبت کنند. 

برگزاری همایش مبلغین راهیان نور در پنجم اسفندماه

حسین زاده با اشاره به برگزاری همایش مبلغین راهیان نور در استان قم بیان کرد: پنجم اسفندماه همایشی را برای مبلغین برگزار می کنیم که در این همایش کارت ویژه مبلغین راهیان نور به عنوان کارت شناسایی این افراد صادر و به آنان اهدا می شود.

جانشین ستاد راهیان نور حوزه های علمیه با اشاره به عرصه های فعالیت مبلغین راهیان نور گفت: بحث های عقیدتی و دینی در یادمان ها، برگزاری نماز جماعت و سخنرانی، بیان احکام و پرسش و پاسخ در حوزه عقیدتی دینی از جمله موضوعات مورد بحث توسط مبلغین راهیان نور است.

راه اندازی غرفه پاسخ گویی به مسائل شرعی در پنج یادمان

وی تصریح کرد: مبلغین در اردوگاه ها و محل های اسکان مستقر هستند و با کاروان های راهیان نور از مبدا حرکت آنان در داخل اتوبوس ها همراه هستند و به سوالات شخصی و پرسش های دینی زائران پاسخ می دهند.

حسین زاده با اشاره به حضور مبلغین در پنج نقطه یادمانی گفت: همچنین غرفه های پاسخ گویی به شبهات دینی در پنج نقطه یادمانی شامل شلمچه، اروند، فتح المبین، معراج الشهدای محمودوند و چزابه مستقر هستند که ضمن پاسخگویی به مردم در خصوص مسائل دینی، آن دسته از زائرانی که علاقه مند به تحصیل در حوزه های علمیه هستند و قصد ادامه تحصیل در رشته های دینی را دارند، راهنمایی می کنند.

همراهی مبلغین خارجی با کاروان های غیر ایرانی راهیان نور

حسین زاده گفت: با توجه به حضور هر ساله زائران خارجی در راهیان نور با هماهنگی های صورت گرفته با جامعه المصطفی، قریب به 50 نفر از طلاب جامعه المصطفی نیز برای پاسخ گویی و همراهی با کاروان های خارجی در راهیان نور حضور خواهند یافت.

جانشین ستاد راهیان نور حوزه های علمیه با اشاره به حضور 800 مبلغ در ایام راهیان نور بیان کرد: عرصه دیگر فعالیت مبلغین همراهی آنان با خادمین است که برای آنان کار ویژه تربیتی در نظر گرفته شده است، تا در بازه زمانی ده روزه کار خادمین در کنار آن ها باشند تا با یک سری از معارف دینی، اخلاقی و تربیتی آشنا شوند و اگر سوالی دارند با روحانیان مطرح کنند.

حضور 100 مبلغ خواهر در راهیان نور

وی افزود: با هماهنگی و همراهی حوزه علمیه خواهران برنامه ریزی شد تا تعدادی از خواهران مبلغه نیز در یادمان ها و غرفه های پاسخگویی حضور داشته باشند. با توجه به حضور جمعیت کثیری از بانوان در راهیان نور و لزوم همراهی مبلغین خواهر برای پاسخ گویی به سوالات شرعی و دینی آنان قریب به 100 نفر از مبلغین خواهر در یادمان ها حضور خواهند یافت. این مبلغین در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری مشغول به تحصیل هستند و دوره های تبلیغی را گذرانده اند.

حسین زاده بیشترین بحث مطرح شده از سوی زائران راهیان نور با مبلغین را موضوع مهدویت معرفی کرد و گفت: مسائل شرعی، احکام و آشنایی با مراجع تقلید از دیگر موضوعاتی بوده است که زائران درباره آن با مبلغین به گفت و گو پرداخته اند. در بحث دفاع مقدس نیز سوالات و شبهاتی مطرح می شود که مبلغین با شناخت خوبی که از موضوع دفاع مقدس دارند به این سوالات پاسخ می دهند.

جانشین ستاد راهیان نور حوزه های علمیه به برگزاری سه دوره آموزشی برای مبلغین راهیان نور اشاره کرد و افزود: این دوره های آموزشی ویژه روحانیان و طلابی که به کاروان ها همراه هستند، برگزار شد و قرار است، کارگاه ویژه آموزشی نیز برای مبلغین یادمان ها برگزار شود.

تامین خوراک فکری مبلغین از سوی شورای سیاستگذاری

وی با اشاره به تصمیم گیری در خصوص محتوای قابل طرح توسط مبلغین راهیان نور بیان داشت: شورای سیاستگذاری شبکه مبلغین راهیان نور کار برنامه ریزی محتوایی و موضوعی مبلغین را برعهده دارد که 14 نهاد و مجموعه از جمله، سازمان اوقاف و امور خیریه، حوزه علمیه خواهران، جامعه المصطفی و مراکز دیگر حوزوی به همراه نمایندگی های ولی فقیه در ارتش و سپاه عضو این شورا هستند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها