زمزمه‌های شهید بهشتی زیر آوار انفجار مهیب

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مجد، از مبارزین قبل از انقلاب و از همراهان شهید بهشتی خاطرات خود از سیدالشهدای انقلاب را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷ - 25June 2014

زمزمه‌های شهید بهشتی زیر آوار انفجار مهیب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از حوزه، حجتالاسالم والمسلمین مجد متولی مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع)  با اشاره به ماجرای انفجار حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر گفت: تحلیل بیگانگان در ضایعه از دست دادن شهید بهشتی و جمع زیادی از یاران انقلاب این بود که نظام به راه خود ادامه نخواهد داد و ساقط میشود.
 
متولی مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) گفت: همچنان که امام (ره) فرمودند انقلاب اسلامی، قائم به شخص نبود و نیست لذا در هر برهه ای به حرکت خویش ادامه می دهد.

وی با اشاره به شخصیت چند بعدی شهید بهشتی گفت: ایشان زمانی برای تبلیغ دین به خارج از کشور رفتند و بسیار موثر بودند و مورد توجه اندیشمندان دنیا قرار گرفتند.
 
*ذکر در زیر آوار
 
حجتالاسالم والمسلمین مجد، با نقل خاطرهای از حجتالاسلام باقانی از بازماندگان واقعه هفتم تیر سال 1360 گفت: شهید بهشتی در لحظات آخر عمرشان و در زیر آوار مدام در حال ذکر گفتن بودند.
 
این استاد حوزه در ادامه با تاکید بر اینکه، شهید بهشتی بسیار شخصیت منظمی بود گفت: بنده و تنی چند از علما مرتباً هفته ای یک بار با ایشان جلسه داشتیم و در این مدت همواره جلسه رأس ساعت 8 شروع و رأس ساعت 9 تمام می شد.
 
این همراه شهید بهشتی ادامه داد: ایشان طبق جدول زمانی مشخصی کار میکردند و در نظم حقیقتاً عجیب بودند و مثل ایشان نداشتیم.
 
*جدول زمانبندی 24 ساعت فعالیت
 
متولی مدرسه باقرالعلوم در ادامه ضمن اشاره به ویژگی خستکی ناپذیری شهید بهشتی گفت: در جلسه ای با حضور علما و ائمه جماعات از ایشان پرسیدیم: شما با این همه مشغله چگونه به فعالیتهای شخصی میرسید؟ فرمودند؛ بنده طبق جدول زمانی مشخصی کار میکنم و  برای هر امری زمانی را اختصاص میدهم.
 
*راز سکوت در مقابل تهمتها
 
وی در ادامه به سئوال دیگر از شهید بهشتی مبنی بر اینکه چرا به شبهات و تهمت های منافقین پاسخ نمیدهند گفت: شهید بهشتی جواب داد: ما کارهای مهمتری داریم و منافقین می خواهند ما را در مسیر و چرخه پاسخ به سوالاتشان قرار دهند، تا از مسیر اصلی یعنی، حفظ و تثبیت نظام دور شویم.
 
 وی ادامه داد: شهید بهشتی معتقد بود: اتفاقاً منافقین از این وضعیت و سکوت ما بسیار ناراحت و عصبانی میشوند.
 
حجتالاسلام والمسلمین مجد با اشاره به استقامت شجاعت و مدیریت شهید بهشتی خاطرنشان کرد: حقیقتاً ایشان در مدیریت عالی بودند و در ساعاتی که روزهای شنبه خدمتشان میرسیدیم با قوت تمام کارها را انجام میدادند.
 
 این استاد حوزه با اشاره به تلمذ شهید بهشتی از محضر بزرگانی مانند: امام خمینی و مرحوم آیتالله میرزا هاشم آملی گفت: ایشان بسیار عالم بودند، چه در دروس حوزوی و چه دانشگاهی، را با بسیار بصیرت و بینش فراوان تدریس میکردند..
 
*مظلوم انقلاب
 
همراه شهید بهشتی در روزهای انقلاب گفت: در ایام تحصن در دانشگاه تهران که با حضور پرشور علما برگزار شد شبی شهید بهشتی دیر رسیدند و وقتی چیزی نیافتند، همانجا بر روی زمین خوابیدند و عبا را بر سر کشیدند.
وی افزود: شهید بهشتی حقیقتاً همانطور که امام فرمودند؛ مظلوم بودند و از این وضعیت نیز بسیار خسته شده بودند. لذا روزی در محضر امام گفت: آقا خستهام! امام فرمودند؛ گوش بده؛ صدا می آمد ‹‹درود بر خمینی››. و فرمودند؛ اگر همه مردم بگویند؛ مرگ بر خمینی بازهم کار خود را برای خدا انجام میدهم؛ و این حرف امام شهید بهشتی را قوت و قدرتی چندان بخشید.
 
*استقامت در موج فراگیر تهمتها
 
حجتالاسلام و المسلمین مجد که آشنایی نزدیکی با شهید بهشتی در مقاطع مختلف انقلاب داشت از تهمت های بسیار دشمنان و مغرضین نسبت به شهید بهشتی ناراحت بود و گفت: منافقین کوردل مدام به ایشان حمله میکردند درحالی که ایشان صادقانه و مخلصانه با مردم و انقلاب خدمت میکرد.
 
 وی ادامه داد: آقای بهشتی بسیار انسان عالم و اندیشمند و به دور از تحجر و غرب زدگی بود؛ به این معنا که نه دچار تحجر کور بود و نه اسیر غرب زدگی و روشنفکر زدگی.
 
متولی مدرسه باقرالعلوم در پایان گفت: شهید بهشتی مانند سایر یاران امام خمینی (ره) عاشق خدمت و شیفته مستضعفین بودند، اما در آن برهه زمانی که اصل نظام در خطر بود بیشتر توجهشان به حفظ نظام بود.

 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار