حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای:

گفتمان «انقلاب اسلامی» دموکراسی آمریکا و انگلیس را به چالش کشاند/ دشمن در جنگ نرم از افراد تاثیرگذار در سیستم استفاده می‌کند

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی شعارهای دموکراسی آمریکا و انگلیس را به چالش کشید، گفت:‌ آمریکا و انگلیس جنگ سخت، نرم و ترکیبی را با استفاده از عوامل نفوذی خود علیه ایران خواهند داشت.
کد خبر: ۲۲۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ - 29January 2017
گفتمان «انقلاب اسلامی» دموکراسی آمریکا و انگلیس را به چالش کشاند/ دشمن در جنگ نرم از افراد تاثیرگذار در سیستم استفاده می‌کندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در اولین همایش ملی «نظام سلطه جریان و نفوذ» که صبح امروز در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، با اشاره به وجود جریان حق و باطل در سطح جهان اظهار داشت: این باطل است که همواره با حق سر ستیز دارد و تا حق هست، باطل جولان می دهد؛ زیرا حق در شرایط معمول راهش را ادامه می‌دهد و به دیگری کاری ندارد.

وی افزود: امروز بالاترین مکار،‌ باطل و شیطان اعظم آمریکا و انگلیس هستند که با نظام حق جمهوری اسلامی ایران سر ستیز دارند.

سخنگوی قوه قضاییه تاکیدکرد: این شیطان‌های بزرگ در گذشته اقدام رسمی جنگ سخت را در مقابله با نظام ما داشتند و بعد از آن جنگ داخلی و ترورهای مختلف را برنامه‌ریزی کردند، تحریم‌های اقتصادی، جنگ روانی و تبلیغاتی به راه انداختند و در این راه تنها هدف شان مبارزه با حق بود؛‌ زیرا نمی‌خواستند نشر و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی را ببینند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه افزود:‌ گفتمان انقلاب اسلامی شعارهای دموکراسی آمریکا و انگلیس را به چالش کشیده بود و لذا می‌گفتند که نباید اجازه داد این گفتمان به راه خود ادامه دهد، این جزئی از استراتژی آنها بود.

وی با بیان اینکه همیشه از ابزار نفوذ در جنگ سخت و نرم در برابر حق استفاده شده است، افزود: اگر تلاش و روشنگری مقابله و پیشگیری ما نباشد اثر نفوذ کم نخواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه نفوذ از چه شیوه‌هایی استفاده و چه مأموریتی را دنبال می‌کند، گفت: آمریکا و انگلیس جنگ سخت، نرم و ترکیبی را با استفاده از عوامل نفوذ خود علیه ما خواهند داشت و در هر کدام از موارد نفرات خاص آنرا پیدا کرده و در جایگاه اثرگذار قرار می‌دهند.
 
وی در ادامه به بیان راهکارهای مقابله با پروژه نفوذ دشمن پرداخت و افزود: در این رابطه باید اولا عامل نفوذی را پیدا کرده و در مرحله دوم شیوه‌های این عامل را مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه در نفوذ با دو نوع عامل پیدا و پنهان سروکار داریم، افزود: نفوذی آشکار همچون عمروعاص است که در کنار معاویه قرار می‌گیرد و اثر می‌گذارد و نفوذی پنهان نیز تحت پوشش و غیر ملموس کار را پیش می‌برد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: در جنگ سخت عمدتا دشمن از عوامل خودش در پروژه نفوذ استفاده کرده و سعی دارد، بدینوسیله آن فرد را به مراکز کنترل فرماندهی وارد و از این طریق به اسرار حیاتی دسترسی پیدا کند.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین گفت: دشمن در جنگ نرم، عمدتا از نیروهای غیرخودی و افراد اثرگذار مشغول در سیستم استفاده می‌کند و از این طریق منویات خود را با زبان نرم و قابل پذیرش در نقطه هدف پیاده کند، پس این فرد باید از جنس خود ما باشد تا حرفش قابل پذیرش باشد. لذا از یک نیرویی استفاده می‌شود که در مجامع مختلف ما و در بین مردم قابل قبول باشد. این فرد مأموریت دارد چهره دشمن را در ذهن ما خفیف کند و یا اینکه چهره او  را برای ما بزک کند.

وی با اشاره به اینکه ما امروز در مرحله جنگ نرم هستیم، افزود: دشمن می‌خواهد در نهایت این جنگ نرمی که امروز علیه ما به راه انداخته به جنگ سخت تبدیل کند که ان شاالله نخواهد توانست. عامل نفوذی در جنگ نرم نزدیک شده و خبر سازی می‌کند و شروع به دان اطلاعات می‌دهد تا جامعه ما را به اختلاف و اغتشاش و دو قطبی بکشاند؛ و بعد ما را به خود مشغول کرده تا اینکه از دشمن و مسائل اساسی غافل شویم.

محسنی اژه‌ای گفت:‌ ما باید در مرحله نخست بدانیم این نفوذ خطرش بیشتر است چون در کنار ریاست در حکومت قرار دارد و حاشیه امنیتی دارد، که سخت می‌توان با او برخورد کرد.

وی در پایان تصریح کرد:‌ یکی از مشکلات ما در این رابطه فرزندان مسئولان هستند که گاهی اوقات به‌ خاطر پول و مسائل مادی دچار کارهایی می‌شوند که بالاترین ضربات را به آن مسئول و نظام وارد می‌کنند؛ لذا باید راه نفوذ را بشناسیم، خلاها را پر کنیم طمع‌ها را از بین ببریم. جهالت‌ها، بی‌توجهی‌ها و شهوات را کنترل کنیم.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار