دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

«شهادت» هنر مردان خداست/ با هر لباسی مأموریت تا مرز شهادت ادامه دارد

حادثه پلاسکو نشان داد که شهادت تنها در قامت رزم و میدان جنگ محقق نمی‌شود، شهادت هنر مردان خداست، که در هر کسوتی و با هر لباسی که باشند مأموریت را تا مرز شهادت ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۲۲۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷ - 30January 2017
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، هر از چندگاهی بوی عطر شهدا فضای شهر  آلوده به مد و روزمرگی را عطرآگین می‌کند، فرقی ندارد گاهی شهید مدافع حرم، گاهی استخوان‌های غواصان دریا دلی که اروند رود به غسل شهادتشان متبرک است و امروز نیز شهرمان صنف دیگری از شهدا را میزبان است؛ مردانی به زلالی آب، مردانی به وسعت دریا به لطافت بهار و به عظمت غیرت، به بلندای آسمان، به استقامت کوه و منتهی شهامت.

مردانی از جنس ابراهیم که پروانه‌وار به دل آتش زدند و نام خود را تا ابد در تاریخ جوانمردی ایران ثبت کردند.

تفاوتی میان آنها نیست، مردان آسمانی دوران دفاع مقدس با تأسی از مکتب اسلام که در قلب‌هایشان نفوذ کرده و در رفتار و کردارشان ساری و جاری بود برای دفاع از مرز و بوم و مقابله با مستکبران شرقی و غربی وارد نزاع با دشمن شدند و  مدافعان حرم نیز به همان ترتیب و با تأسی از پدران آزموده خود از همان مکتب ظلم‌ستیز و قهرمان‌پرور و البته با بصیرتی عمیق‌تر برای دفاع از مرزهای اعتقادی در آن سوی مرزهای کشور می‌جنگند و اجازه تجاوز را حتی در تخیل به دشمن نمی‌دهد.

و امروز آتش‌نشانان قهرمان وطنم که برای نجات جان هموطنان و تامین امنیت مردم کشورشان در داخل هم قسم شده‌اند، و در اطفای آتش غفلت برخی افراد، مسئولانه و تکلیف‌مدارانه وارد عرصه شدند و جان دادند و تسلیم شعله‌های زبانه کشیده نشدند و برگ‌ زرین دیگری را بر تاریخ حماسه سازی‌های بزرگمردان ایران زمین ثبت کردند.

ایثار، جهاد، صبر، سکوت، مردانگی، مروت، غیرت، ظلم‌ستیزی، شجاعت، یاری رساندن به مظلومان، کمک به مستضعفان، حمایت از درماندگان، همه از یک منشأ و یک منبع سرچشمه می‌گیرند و به همین خاطر  شهدا همه از یک جنس و مصداق آیه «وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ‌اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ» هستند.

حادثه پلاسکو نشان داد که شهادت تنها در قامت رزم و میدان جنگ محقق نمی‌شود، شهادت هنر مردان خداست، که در هر کسوتی و با هر لباسی که باشند، خالصانه و بی‌ادعا برای حفظ جان و مال برادران و خواهران دینی خود و ایجاد امنیت جان برکف نهاده و خطر می‌کنند و تا لحظه آخر با ایمانی راسخ و شجاعتی وصف ناشدنی برای اطفای آتش و فتنه می‌ایستند و مأموریت را تا مرز شهادت ادامه می‌دهند.

امروز ملت شریف، مؤمن و انقلابی ایران اسلامی با حضوری گسترده در مراسم تشییع شهدای حادثه ساختمان پلاسکو ضمن عرض ارادت به مقام شامخ شهدا، با خانواده‌های آنان ابراز همدردی کرده و صمیمانه‌ترین  عواطف و  خالصانه‌ترین احساسات خود را  تقدیم آنان کرده اند.

انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار