سیمرغ35/ 11

معرفی فیلم‌های روز دوم کاخ «جشنواره فیلم فجر»+ تصاویر

روز دوم جشنواره فیلم فجر، با نمایش پنج فیلم در کاخ جشنواره برج میلاد ادامه پیدا می‌کند.
کد خبر: ۲۲۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ - 30January 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، برنامه‌های روز دوم سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر امروز دوشنبه 11 بهمن ماه با نمایش پنج فیلم در بخش سینما حقیقت و چشم‌انداز سینمای ایران در کاخ (برج میلاد) ادامه پیدا خواهد کرد.

«انحصار ورثه»

فیلم مستند «انحصار ورثه» به کارگردانی محمدعلی شعبانی که درباره زندگی و آثار شهید آوینی است اولین نمایش کاخ جشنواره خواهد بود.

محمدعلی شعبانی درباره مستند «انحصار ورثه» می‌‌‌گوید: طیفی که شهید آوینی را در حد عکس، پوستر و چند جمله می‌شناسد با دیدن این مستند تکان می‌خورد.

شاین ذکر است این مستند در دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت برنده جایزه بخش شهید آوینی شده است.

 معرفی فیلم‌های کاخ جشنواره در روز دوم

«چراغ‌های ناتمام»

این اثر دوم فیلم سینمایی مصطفی سلطانی است. در خلاصه‌ى این فيلم آمده: آيا تا حالا شده فكر کنین یه چیزی دور و برتون درست نیست و ندونین اون چیه؟ بین هزار هزار نفر آدم راه برین اما تنهای تنها باشین.. روزا پشت سر هم بگذرن و شما کاری از دستتون برنیاد.. فکر کنین سر جاتون نیستین اما ندونین چطوری باید برسین به اون جایی که دلتون میخواد.. هیچکس نباشه که با یه جمله بهتون قوت قلب بده.....

در این فیلم بازیگرانی چون مجید صالحی، شقایق فراهانی، علیرضا استادی، حسین مهری، الهام نامی، حسین ملکی و با هنرمندی داریوش ارجمند نقش آفرینی می‌کنند.

 معرفی فیلم‌های کاخ جشنواره در روز دوم

«شماره 17 سهیلا»

این فیلم که موضوع تازه‌ای درباره زنان را روایت می‌کند جدیدترین ساخته محمود غفاری است که تهیه کنندگی آن برعهده سید امیر سیدزاده است.

«شماره 17 سهیلا» روایت کننده داستان دختری میانسال است که زمان ازدواج او به تاخیر افتاده و با توجه به مشکلی که دارد در تلاش است که هر چه سریعتر ازدواج کند تا بچه‌دار شود.

در این فیلم زهرا داودنژاد، بابک حمیدیان و مهرداد صدیقیان به ایفای نقش‌های اصلی می‌پردازند.

از سایر عوامل فیلم می‌توان به نویسنده و کارگردان: محمود غفاری، تهیه کننده: سید امیر سیدزاده، سرمایه گذاران: سید محمد سیدزاده و محمود غفاری، مدیرتولید: محمد سیدزاده، مجری طرح: مهدی پور موسی اشاره کرد.

 
معرفی فیلم‌های کاخ جشنواره در روز دوم

«دعوتنامه»

فیلمنامه «دعوتنامه» توسط فرید و حمید چمنی به نگارش درآمده و یک درام اجتماعی است. فیلم داستان زندگی یک جیب بر را روایت می کند که با جیب بری از جیب زائران حرم امام رضا(ع) امورات خود را می گذراند. بعد از گذشت چندی با رخ دادن اتفاقی وی از کار خود پشیمان می‌شود و .….

میترا حجار، شقایق فراهانی، حمیدرضا آذرنگ و (با معرفی) شهاب شادابی، سحر کریمی، غزل فرید، بهزاد جعفری، مسعود شریف بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

این کارگردان ساخت فیلم‌های سینمایی «بی تابی بیتا»، «زن‌ها شگفت انگیزند»، «از ما بهتران»، «همخانه» و «آرامش در میان مردگان» را در کارنامه خود دارد 
معرفی فیلم‌های کاخ جشنواره در روز دوم 

عوامل اصلی «دعوتنامه» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: بایرام فضلی، طراح صحنه و لباس: آبتین برقی، طراح گریم: علیرضا جوادپور، مدیر صدابرداری: وحید مقدسی، مدیر تولید: حسین بشگرد، مدیر تدارکات: رضا بداقی، عکاس: مهدی حیدری.

«تابستان داغ»

فیلم سینمایی «تابستان داغ» اولین ساخته بلند سینمایی ابراهیم ایرج‌زاد محسوب می‌شود که تهیه کنندگی آن را جواد نوروزبیگی بر عهده دارد.

این فیلم اواسط تابستان در سکوت خبری مقابل دوربین رفت و برای نمایش در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده شد. صداگذاری فیلم توسط امیرحسین قاسمی و ساخت موسیقی توسط حامد ثابت انجام شده است.


علی مصفا، پریناز ایزدیار، مینا ساداتی، یسنا میرطهماسب و صابر ابر بازیگران اصلی این فیلم هستند و لیلی فرهادپور، بهاره ریاحی، سیاوش چراغی پور، رویا بختیاری از دیگر بازیگران «تابستان داغ» به شمار می‌روند.

ابراهیم ایرج زاد کارگردان جوان و مستعدی است که در کارنامه کاری خود فیلم‌های کوتاهی چون «عشق یک روایت غمگین»، «چند کیلومتر دورتر»، «زنی پوشیده با گردنبند»، «دوچرخه‌ها، پدرها، سیگارها» و «نیستان» را دارد و «تابستان داغ» اولین ساخته بلند او است.

معرفی فیلم‌های کاخ جشنواره در روز دوم

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار