مسئولان امنیتی عربستان مدعی شدند؛

دستگیری 34 فرد مرتبط با حزب‌الله لبنان در عربستان

مسئولان امنیتی رژیم اشغالگر حجاز مدعی شدند که 34 نفر از افرادی که اخیرا در عربستان بازداشت شده‌اند، عضو حزب‌الله لبنان هستند.
کد خبر: ۲۲۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ - 30January 2017

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، روزنامه «مکه» چاپ رژیم وهابیت مدعی شد که نیروهای امنیتی این کشور طی ماه‌های اخیر 34 نفر از افرادی که با حزب‌الله لبنان ارتباط داشتند را بازداشت کرده‌اند.

به ادعای نویسنده این روزنامه، اداره مسائل امنیت ملی در هیئت بازرپرسی و دادستانی کل رژیم تکفیری سعودی، این افراد را بازجویی، سپس برای آنان قرار اتهام صادر کرده و آنان را به دادگاه جنایی ویژه جرائم تروریستی و امنیت رژیم در ریاض ارجاع داده است. 

مقامات امنیتی رژیم وهابیت همزمان با ادعای عضویت این افراد در حزب الله لبنان، مدعی‌اند که مأموریت‌های اصلی آنان شامل اقداماتی مبتنی بر ارتباط دادن افراد عرب زبان و عضویت آنان در حزب الله لبنان بوده است.

گفته می‌شود بیشتر این افراد ملیت سعودی دارند و یک نفر لبنانی و چهار نفر نیز یمنی است که حکم 30 نفر آنان صادر شده 29 نفر به حبس و یک نفر نیز به اعدام محکوم شده است.

پس از شکست سیاست‌های منطقه‌ای عربستان در منطقه،‌ و نزدیک‌تر شدن بیش از پیش رژیم آل سعود به رژیم صهیونیستی، سیاست‌های عربستان علیه حزب‌الله تشدید شد تا جایی که ریاض، نام حزب‌الله را در لیست گروه‌هایی قرار داد که آنان را تروریستی می‌داند. 

عربستان در می 2015 با انتشار بیانیه‌ای، از جمله دلایل درج نام حزب‌الله در لیست تروریستی خود را اینطور اعلام کرد که حزب‌الله به دلیل نقشی که در حمایت از نظام سوریه و اعزام نیرو به این کشور دارد، آن را تروریستی می‌داند. 

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار