حجت الاسلام والمسلمین شهیدی خبر داد؛

میزبانی مشهد الرضا از کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام که در اسفند ماه سال جاری برگزار می­ شود، بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جهان خواهد بود.
کد خبر: ۲۲۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ - 30January 2017

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با حضور در نشست ستاد ملی مشهد 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مشهد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام با حضور تعدادی از خانواده‌های شهدای شاخص ملی و جهان اسلام در اسفندماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود و این بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه بین‌المللی است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه کنگره بزرگداشت شهدای جهان اسلام با حضور مهمانان خارجی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مهمانان خارجی، خانواده‌های معظم شهدای جهان اسلام هستند که باید به نحو احسن مورد تکریم قرار گیرند و جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این کنگره نشان می‌دهد که در خدمت به خانواده شهدا، الگویی مناسب برای تمام کشورها است؛ ضمن اینکه برنامه‌های روز شهید باید به صورت ویژه و در خور شأن و جایگاه خانواده شهدا برگزار شود تا تمام دنیا بداند در فرهنگ اسلامی، شهدا با ایثار جان خود، تفکرات و آرمان‌های آنان را ماندگار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 22 اسفند مصادف با وفات حضرت ام البنین(س)است، گفت: در این کنگره بین‌المللی باید به شکل ویژه از مقام و جایگاه مادر و همسران معزز شهدای جهان اسلام قدردانی و تجلیل شود و دنیا بداند بهترین جایگاه زن به طور کامل نسبت به سایر ادیان در اسلام ناب محمدی (ص) معرفی شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدا است، گفت: تمامی دستگاه‌ها و نهادها باید با تمام ظرفیت و توان خود در جهت برگزاری مناسب این کنگره‌ها نهایت تلاش را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به اهتزاز درآمدن پرچم‌های عتبات عالیات و پرچم امام رضا (ع) در بهشت رضای مشهد مقدس، گفت: برگزاری این مراسم در گلزار شهدای مشهد مقدس نشان دهنده این است که ایثار و شهادت وجه مشترک تمام مسلمانان در دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها