به رهبری شهرداد روحانی؛

ارکستر سمفونیک تهران «سمفونی خلیج فارس» را در عسلویه اجرا کرد

ارکستر سمفونیک تهران در اولین برنامه از تورهای استانی خود، روز گذشته در سالن همایش‌های خلیج فارس عسلویه روی صحنه رفت.
کد خبر: ۲۲۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ - 30January 2017
ارکستر سمفونیک تهران «سمفونی خلیج فارس» را در عسلویه اجرا کردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران که برای اجرای استانی چند هفته است که مشغول تمرین هستند روز گذشته اولین اجرای خود در بندر عسلویه را روی صحنه بردند.

نوازندگان ارکستر سمفونیک به رهبری شهرداد روحانی در این کنسرت قطعه‌ خلیج همیشگی فارس را اجرا کردند. شهرداد روحانی درباره اجرای این قطعه گفت: این اولین بار است که قطعه‌ی خلیج همیشگی فارس را در کنار آب‌های خلیج فارس اجرا می‌کنیم و به همین خاطر بسیار خوشحالم.

سپس قطعه «فریاد تهی» که از ساخته‌های خود روحانی بود اجرا شد. او درباره این قطعه گفت: فریاد تهی را در زمان هشت سال دفاع مقدس ساختم و آن را به عزیران رزمنده هشت سال دفاع مقدس تقدیم می‌کنیم. در ادامه قطعه‌ی‌ «آغاز نبرد» که یکی از تازه‌ترین آثار احمد پژمان و در تجلیل از آزادگان هشت سال جنگ است اجرا شد. شهرداد رودحانی این قطعه را به آتشنشانان حادثه پلاسکو تقدیم کرد.

در ادامه قطعات «اورتور ویلیام تل»، قطعاتی از «هنری ماسینی» که از آثار ارکسترال غربی به شمار می‌روند اجرا شد. روحانی درباره اجرای این قطعات گفت: سعی کردیم قطعات متنوعی از موسیقی کلاسیک را برای شنوندگان انتخاب و اجرا کنیم.

شهرداد روحانی در پایان این اجرا گفت: خیلی خوشحالم که اینجا و در کنار شما برنامه را اجرا کردیم. امیدواریم این برنامه دوباره تکرار شود و فقط یک بار نباشد. نوازنده‌های ارکستر سمفونیک از صمیم قلب مایه می‌گذارند برای این کارها و دلمان می‌خواهد که همه مردم ایران از نزدیک اجراهای ما را ببینند.

بر اساس این گزارش، ارکستر سمفونیک تهران بعد از این اجرا به بوشهر سفر می‌کند تا در دو شب پیاپی در این شهر اجرا داشته باشد و در ادامه سفر خود به خوزستان می‌رود.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها