همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام به میهن صورت گرفت؛

نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس استان مازندران

صبح 12 بهمن با فرارسیدن سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی زنگ انقلاب در مدارس مازندران به صدا درآمد.
کد خبر: ۲۲۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ - 31January 2017

به گزارش دفاع پرس از مازندران، همزمان با آغاز یوم‌الله دهه فجر و لحظه تاریخی ورود بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی صبح امروز 12 بهمن ماه با حضور ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران زنگ سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دبیرستان دخترانه حافظ ناحیه یک ساری نواخته شد.

این مراسم همزمان در مدارس مازندران از سوی دانش‌آموزان دهه چهارم انقلاب اسلامی با جشنواره‌ای فرهنگی و تربیتی مورد بازخوانی قرار گرفت.

ربیع فلاح جلوداراستاندار مازندران  در بخشی از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطر امام راحل، شهدای دفاع مقدس، شهدای دفاع از حرم اهل‌بیت و شهدای آتش‌نشان در حادثه پلاسکو، اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری، یکی از ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند که در آستانه سی وهشتمین سالگرد انقلاب دار فانی را وداع گفتند.

ربیع فلاح‌جلودار با اشاره به اینکه 12 بهمن آغاز ورود امام راحل بعد از تبعید 15 ساله به داخل کشور بود، افزود: امام راحل در 12 بهمن 57 با ورود خود به کشور جانی تازه به کشور داد و انقلاب اسلامی با سرنگونی نظام شاهنشاهی به پیروزی رسید.

وی ضمن برشمردن روزشمار ایام الله دهه فجر امسال 12 بهمن را در سال جاری به عنوان روز انقلاب اسلامی، امام خمینی و ولایت فقیه معرفی کرد و گفت: امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی حکومت مبتنی بر ولایت فقیه را در کشور پایه‌گذاری کردند.

استاندار مازندران با بیان اینکه امام راحل در تداوم پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیلی داشتند، ادامه داد: در بهمن 57 با روزهای آتشینی رو به رو بودیم که رژیم ستم‌شاهی با تمام اقتدار در آن روزها با ایجاد حکومت نظامی در شهر و روستا با مردم برخورد می‌کردند.

وی بیان کرد: مردم ولایت‌مدار در روزهای پر تلاطم که ظلم و ستم رژیم ستم‌شاهی حاکم بود با حضور و مشارکت خود انقلابی خلق کردند که در زمان خود شگفت‌آور بود.

فلاح جلودار به نقش دانش‌آموزان و جوانان در همراهی با امام راحل در تشکیل انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جسارت و شهامتی که دانش‌آموزان و دانشجویان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشتند بیش از بقیه قشرها خودنمایی می‌کرد.

وی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و پادگان‌ها را در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مدیون مشارکت دانش‌آموزان و دانشجویان پیرو خط امام دانست و تصریح کرد: اندیشه امام راحل بود که جوانان را انقلابی و متحول کرد.

استاندار مازندران شهید حسین فهمیده را نمونه دانش‌آموز انقلابی مطرح کرد و افزود: امام راحل این دانش‌آموز شهید را به عنوان رهبر انقلاب معرفی کردند.

این مسؤول با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی شرایط مطلوبی را برای رفاه عمومی و ایجاد استقلال و آزادی در کشور فراهم کرده است، گفت: جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای و برجام توفیق همه جانبه پیدا کرد.

فلاح جلودار بیان کرد: نتیجه برجام شکسته شدن سد تحریم‌های لجام گسیخته بود در حال حاضر شاهد آرامشی هستیم که در مسیر توسعه حرکت می‌کنیم.

وی توصیه رهبری به دانش‌آموزان را تهذیب، تزکیه، تحصیل و ورزش دانست و ادامه داد: فرامین امام راحل و رهبری باید سرلوحه کار فرهنگیان و دانش‌آموزان قرار گیرد.

استاندار مازندران ضمن درخواست از فرهنگیان و دانش‌آموزان که لازم است در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند، گفت: حضور پررنگ در صحنه‌های مختلف انقلاب  کمترین وظیفه‌ای است که برای جمهوری اسلامی ایفا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار