رییس سازمان بسیج هنرمندان مازندران خبر داد؛

راه‌یابی نمایش «سرخ او» از مازندران به دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور

رییس سازمان بسیج هنرمندان مازندران گفت: نمایش «سرخ او» از بهشهر به عنوان نمایش برتر تئاتر بسیج استان مازندران به دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور در استان هرمزگان راه پیدا کرد.
کد خبر: ۲۲۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹ - 31January 2017

به گزارش دفاع پرس از مازندران، حمیدرضا هراسانی رییس سازمان بسیج هنرمندان مازندران با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره  تئاتر بسیج، اظهار داشت: این جشنواره با رویکردی جدید جهت ترویج و تقویت فرهنگ بسیج و حمایت از تولید آثار نمایشی با شیوه نظارت برتولید نمایش از مرحله نگارش تا اجرای عمومی و انتخاب و حضور در جشنواره سراسری بخش‌های نمایش صحنه‌ای و مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی انجام شد.

وی  با اعلام اینکه فراخوانی این جشنواره در خردادماه امسال، از سوی سازمان بسیج هنرمندان برای علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره اعلام شد تا کسانی که طرح و ایده‌ای براساس موضوعات جشنواره دارند به دبیرخانه ارایه کنند، بیان کرد: پس از اعلام فراخوان و استقبال علاقه‌مندان به شرکت در جشواره  ۳۶ طرح نمایشی از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره در ساری ارسال شد.

هراسانی تصریح کرد: پس از داوری از سوی داورهای منتخب استان هشت طرح پذیرفته و به دبیرخانه مرکزی جشنواره دوازدهمین تئاتر بسیج کشور ارسال و پس از برگزاری کارگاه آموزشی نمایشنامه نویسی و تولید نمایش نامه چهار اثر از سوی دبیرخانه مرکز جهت اجرا پذیرفته شد.

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران خاطرنشان کرد: پس از انجام بازبینی چهار نمایش «گاهی نباید رفت»  به کارگردانی «بهناز دوستی»  از شهرستان ساری، «طلوع و غروب عاشورایی» به کارگردانی مشترک «عابدیان و قاسم رجبی» از شهرستان قائم شهر، شاه زنان به کارگردانی «سپیده حسین زاده» از شهرستان بابل و «سرخ  او» به کارگردانی «مهیار هزارجریبی»  از شهرستان بهشهر  تایید و لوح فشرده آثار جهت تآیید نهایی به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور ارسال شد که در نهایت از سوی دبیرخانه مرکزی پس از بازبینی های لوح های فشرده نمایش های ارسالی توسط هیئت داوران، نمایش «سرخ او»  به نویسندگی  و کارگردانی مهیار هزارجریبی و دستیاری کارگردانی نیما ملکی از شهرستان بهشهر از میان چهار نمایش بازبینی شده از مرحله استانی توسط دبیرخانه مرکزی تئاتر بسیج کشور در دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان کشور پذیرفته شد.

وی ادامه داد: نمایش «سرخ او»  از گروه تئاتر سیرنگ شهرستان بهشهر به سرپرستی مهیار هزار جریبی، به روایتی  از شهدای غواص با  رویکردهای سبک زندگی، پایداری و مقاومت و اقتصاد مقاومتی می پردازد.

وی افزود: بازیگران این نمایش سارا یزدانی، علی اکبر چهار دهی، سمانه تقی پور، رسول عبدی ،نیروانا هزار جریبی و مهیار هزار جریبی هستند، دستیاری کارگردان و  طراحی نور این نمایش را میلاد ملکی به عهده دارد  و در بخش موسیقی برزو بهرامی به عنوان  سرپرست موسیقی و نوازنده سازهای کوبه ای، محمد ابراهیم نژاد به عنوان نوازنده دوتار و کمانچه، محمد ابراهیم نژاد به عنوان خواننده و نوازنده گیتار و فایز امیرسلیمانی به عنوان عوامل فنی با این گروه همکاری داشت.

یادآور می شود، دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج کشور، 26 تا 30 بهمن 1395 به دبیری کوروش زارعی در استان هرمزگان برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار