امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با «السفیر» لبنان:

ملت صاحب اختیار است/ مبارزه با رنگ و بوی اسلامی پیروز می‌شود

یک روزنامه لبنانی در سال 1357 دو هفته قبل از بازگشت امام به تهران، در پاریس با ایشان مصاحبه کرد. امام در این گفت‌وگو بر رنگ و بوی اسلامی و مردمی بودن انقلاب تأکید می‌کند و ملت را «صاحب اختیار» می‌خواند.
کد خبر: ۲۲۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ - 31January 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «طلال سلمان» سردبیر روزنامه «السفیر» لبنان حدود دو هفته قبل از بازگشت امام خمینی (ره) به ایران در تاریخ 1979/1/18 (1357 ه.ش) گفت‌وگویی با امام در «نوفل‌لو‌شاتو» فرانسه انجام داد که این روزنامه بخشی از این مصاحبه را بازنشر داده است که در زیر می‌آید:
 
السفیر: تاریخ ملت ایران، تاریخ مبارزه‌ای تلخی دارد، این ملت بیش از یک بار انقلاب کرده و شکست خورده است؛ دلایل موفقیت‌های انقلاب کنونی مردمی در ایران از دید شما چیست؟

امام خمینی: شکی نیست شکست‌هایی که ملت در طول مبارزه طولانی‌مدت خود برای ساخت فردایی بهتر متحمل شده است، آن ملت را با تجربه کرده و این یکی از شروط پیروزی است. مبارزه ایران در برهه کنونی، تصویری دیگر به خود گرفته. این مبارزه صد در صد رنگ و بوی اسلامی به خود گرفته است.

ملت اسلام این بار به پا خواسته تا با تمام قدرت از اسلام دفاع کند و آثار رژیم دشمن با اسلام که شاه آن را بنا نهاده، از بین ببرد. این ملت همانگونه که شما و جهان شاهد آن هستید، در مسیر دفاع از ایمان به اسلام و تامین پیروزی آن آماده هرگونه فداکاری است.

این طبیعی است که مبازره‌ای با این رنگ و بو به پیروزی برسد، زیرا مبارزه‌ای است که ملت وارد آن شده تا نه تنها کرامت و حقوق سرکوب شده آن پس بگیرد بلکه قبل از آن بر هویت خود و بازپس‌گیری آن از دشمنی وحشی که قصد نابودی این هویت و عقاید اسلامی را دارد، تأکید کند؛ ما اطمینان داریم در نتیجه آگاهی و بیداری ملت، دشمن با این شکست از بین خواهد رفت.

السفیر: در صورتی پیروزی انقلابی مردمی علیه شاه (تمامی حاضران و امام خمینی زیر لب گفتند: ان‌شا‌ءالله) به نظر شما تمامی طرف‌های سیاسی و اجتماعی که اکنون در مبارزه حضور دارند، وحدت خود را حفظ خواهند کرد و کار مشترک را ادامه خواهند داد یا اینکه شرایط، روش ائتلافی دیگری را تحمیل خواهد کرد؟

امام خمینی: در هر صورت، ملت صاحب اختیار است، همانگونه که باید تاکید کرد عوامل مؤثر اصلی بر این تصمیم و مهم‌ترین آن «بافت فرهنگی و ارزش‌های اسلامی» است، برای این عوامل تأثیرگذارنده، نقشی پررنگ در تصمیم‌گیری‌ها و مشخص کردن ماهیت آن وجود دارد. 
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها