رئیس دانشگاه پیام نور همدان مطرح کرد؛

اعزام کاروان‌های راهیان نور راهبردی فرهنگی در کشور

رئیس دانشگاه پیام نور همدان گفت: مقوله اعزام کاروان راهیان نور یک راهبرد فرهنگی مهم در نظام جمهوری اسلامی بوده و هدف از برگزاری آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۲۲۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ - 01February 2017

به گزارش دفاع پرس از همدان، صفی‌الله صفایی با بیان اینکه از ابتدای سال اعزام دانشجو به مشهد مقدس و مناطق عملیاتی غرب را در برنامه داشتیم اما اعزام به مناطق عملیاتی جنوب انجام نشد، اظهار داشت: برای دهه فجر نیز اعزامی به مناطق عملیاتی نداریم.

وی با بیان اینکه دانشجویان اسفندماه به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام خواهند شد، ادامه داد: منتظر بودجه ابلاغ شده هستیم که برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام دهیم.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان با بیان اینکه 20 میلیون تومان برای اعزام دانشجویان به مناطق جنگی اختصاص پیدا کرده اما هدف ما این است که بیشتر از کمک‌های مردمی استفاده کنیم، ادامه داد: مقوله اعزام کاروان راهیان نور یک راهبرد فرهنگی مهم در نظام جمهوری اسلامی است.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره شهیدان را از اهداف این اردو‌های زیارتی عنوان کرد و افزود: دانشجویان در طول این سفر علاوه بر شرکت در اردوی عملی با آرمان‌های امام و شهدا در هویزه، سوسنگرد، شلمچه و اروند رود تجدید میثاق خواهند کرد.

صفایی با تاکید بر حضور با بصیرت دانشجویان در اردوهای راهیان نور تصریح کرد: باید دانشجویان خاطرات خود را از این برنامه‌های دینی و فرهنگی به سایردانشجویان هم منتقل کرده و از این طریق به گسترش فرهنگ جهاد و شهادت کمک کنند.

وی در پایان همچنین به فعالیت‌های بسیج دانشجویی دانشگاه از قبیل اعزام دانشجویان به مناطق عملیات جنگی در قالب راهیان نور و اجرای طرح ولایت اشاره کرد و خواستار مشارکت و همکاری بیش از پیش سپاه با دانشگاه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار