سیمرغ 35/ 30

«سینمای دفاع مقدس» می‌تواند جریان جشنواره فجر را تغییر دهد/ «ویلایی‌ها» به فجر هویت داد

کارگردان سینما گفت: اگر فیلم‌های بیشتری با موضوع دفاع مقدس داشته باشیم، می‌توانیم جریان جشنواره را تغییر دهیم.
کد خبر: ۲۲۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ - 01February 2017

«انیسه شاه‌حسینی» کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با بیان اینکه جشنواره فجر برای من همانند درخت کریسمس بود، اظهار داشت: این جشنواره به دلیل آنکه در ماه بهمن برگزار می‌شود برای من تداعی‌گر درخت کاج کریسمس بود که با چراغ‌های رنگی روشن شده و برف و سرما در آن تجلی داشت.

وی در ادامه با اشاره به فیلم «ویلایی‌ها» گفت: سال‌هاست که من فقط می‌گفتم «جشنواره» و خجالت می‌کشیدم، پسوند «فجر» را برای آن بکار ببرم. احساس می‌کنم امشب با غرور می‌‌توانم بایستم و بگویم در جشنواره فیلم فجر یک فیلم با ژانر دفاع مقدس عالی دیدم و امیدوارم همگی این فیلم را تماشا کنند.

این کارگردان سینمای ایران بیان کرد: امیدواریم با وسواس بیشتری به فیلمنامه‌های این آثار توجه شود تا زحمت‌های فیلمسازان به هدر نرود و از فیلم‌سازی دفاع مقدس پشیمان شوند. من سال‌ها بود پسوند فجر را برای این جشنواره به کار نمی‌بردم، اما با دیدن این فیلم احساس کردم با افتخار می‌توانم پسوند فجر را به زبان بیاورم چون فیلم‌ها به جشنواره هویت می‌دهند.

شاه‌حسینی گفت: اگر نهادهای انقلابی از تعداد بچه‌های بیشتری برای حضور در جشنواره فجر حمایت کنند، می‌توانند در این رویداد فرهنگی هنری جریان سازی کنند. اگر امثال فیلم‌های دفاع مقدسی بیشتری داشته باشیم، می‌توانیم جریان سازی کنیم و جریان جشنواره را تغییر دهیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار