فرزند شهید قاجاریان:

دفاع از حضرت زینب کبری(س) یک مسیر عاشقانه است

فرزند سردار شهید قاجاریان گفت: آرزوی تمام محبین اهل­ بیت و شیعیان واقعی جهان اسلام و مخصوصاً کسانی که در سوریه هزاران کیلومتر دورتر از سرزمین ملی خود در خون غلتیدند چیزی جز اهمیت جایگاه رفیع حضرت فاطمه(س) و دخت ایشان حضرت زینب کبری(س) نخواهد بود که این یک مسیر عاشقانه است میان محبین اهل ­بیت و بر کسی پوشیده نیست.
کد خبر: ۲۲۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ - 24March 2017

به گزارش دفاع پرس از مشهد، به منظور گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید محسن قاجاریان که 14 بهمن ماه سال 94 به فیض شهادت نایل آمد مصاحبه ­ای را با مجتبی قاجاریان یادگار این شهید والامقام ترتیب دادیم که تقدیم مخاطبین خبرگزاری دفاع مقدس خواهیم کرد.

دفاع پرس: ارتباط روحی شهید قاجاریان با حضرت زهرا(س) چگونه بود؟

آرزوی تمام محبین اهل ­بیت و شیعیان واقعی جهان اسلام و مخصوصاً کسانی که در سوریه هزاران کیلومتر دورتر از سرزمین ملی خود در خون غلتیدند چیزی جز اهمیت جایگاه رفیع حضرت فاطمه(س) و دخت ایشان حضرت زینب کبری(س) نخواهد بود که این یک مسیر عاشقانه است میان محبین اهل ­بیت و بر کسی پوشیده نیست.

اگر بنده بخواهم از علاقه معنوی پدر به حضرت زهرا(س) بگوییم به این نکته باید اشاره کنم که مراسمی نبود که پدر برگزار کنند و در آن روضه حضرت صدیقه طاهره(س) خوانده نشود.

توجه و علاقه شهید به حضرت زهرا(س) بر کسی پوشیده نبود و من فکر می­ کنم شهید قاجاریان در بیشتر لحظات سخت به حضرت فاطمه(س)متوسل می­ شدند. الحمدالله پدر در راه دفاع از حریم دختر امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) شهد شهادت را نوشید و این شهادت خود از مصادیق عنایت حضرت زهرا(س) است.

دفاع پرس: با شنیدن نام سردار شهید قاجاریان، معمولاً آنچه در ذهن تداعی می­ شود اقتدار و صلابت یک فرمانده ارشد است اما مطمئناً این شهید والامقام دارای ابعاد شخصیتی دیگر هم بود لطف کنید در این باره توضیحاتی بفرمائید؟

صلابت و اقتدار به عنوان یک رسالت عظیم بر عهده سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و این ویژگی برجسته در کنار معنویت و ولایت پذیری و عنصری به نام اخلاص باعث تمایز نیروهای ما از جبهه­ ی استکبار جهانی و نیروهای ارهابی و وهابی است. لذا شخصیت شهید قاجاریان همچون تمام سرداران شهید دارای ابعاد مختلفی بود. روحیه­ ی خدمت به تمامی اقشار جامعه، دفاع و پیگیری مسائل خانواده شهدا به عنوان یک رسالت عظیم، تلاش در جهت محرومیت زدایی حوزه سرزمینی شهرستان و حتی استان، حفظ روحیه اخلاص در تمامی مأموریت ­ها و حفظ حالت معنوی توانست در کنار صلابت همیشگی ­اش، روحیه ­ای با صفا و صمیمی و امیدوار کننده برای تمام اطرافیان مهیا کند. پدر با توجه به هجمه­ های ناعادلانه­ ای که بر علیه او همیشه وجود داشته هیچ گاه در دفاع از خود قدمی بر نداشت مگر آنکه بحث دفاع از اصل ولایت، نظام و مردم مطرح بود. و حتماً در این شرایط اقتدار را تنگ نظران خوب درک کرده ­اند.

دفاع پرس: توصیه های شهید قاجاریان به اطرافیان بیشتر در چه زمینه هایی بود؟

اینکه فقط و فقط در هر جا و در هر مسئولیتی که هستید کار خودتان را درست انجام دهید. توصیه داشتند که نباید نسبت به هجمه­ ها و کینه ­توزی­ هایی که اصل نظام را نشانه گرفته است آسان برخورد کنیم و در میدان حضوری آگاهانه داشته باشیم. تکلیف مردم را نسبت به خانواده شهدا یادآور می­ شد. پایبندی به آرمان­ های امام و رهبری را نه به عنوان یک شعار بلکه به عنوان هدف در زندگی به عنوان یک یک واجب پذیرفته بود. جایگاه افراد را با هر جایگاه اجتماعی مهم می­دانست و اخلاص و انجام درست وظایف را دلیل اهمیت افراد می­ دانست.

پدر یک نکته­ ای را که برای همه بسیجیان در شرایط سخت روزگار متذکر می­ شد این بود که باید مقاوم بود و مقاومت کرد. وی معتقد بود که مقاومت بدون منطق، بدون اخلاص و بدون ایمان واقعی محقق نخواهد شد.

دفاع پرس: اولویت­های زندگی فردی و اجتماعی شهید قاجاریان چه بود؟

اولویت اصلی سردار شهید قاجاریان که مشخصاً رسالت اعتقادی و اجتماعی او هم بود درست انجام دادن فعالیت­ها و وظایف خود در قبال خون شهدا بود. خود این رسالت به چندین وجه خدمت صورت می­ گرفت و به خانواده، مردم و ... تقسیم می­ شد. و لیکن مگر می­ شود رزمنده و مجاهدی در سوریه به شهادت برسد و گزینه­­ ی شخصی را بر مسئولیت اعتقادی و اجتماعی ترجیح دهد.

دفاع پرس: فارغ از ارتباط پدر و فرزندی آنچه که شما به عنوان جوان امروزی از او عملکرد این شهید والامقام به یادگار دارید چیست؟

شهید قاجاریان به هیچ نحوی حاضر نبود خود را در جایگاهی که بود بالاتر از نیروها ببیند. مثلاً نمی­ توانست هیچ گاه ببیند نیروهایش در مأموریت مستشاری در دفاع از حرم حضرت رقیه(س) حضور دارد و خود در کشور بماند. البته کسی نمی­ تواند ارادت قلبی او را به آستان اهل­بیت را نبیند. ولی شهید خود را از نیرو جدا نمی­ دانست و در محیط کاری، خود را یک سرباز ولایت می­ دید و این روحیه­ی ایشان برای همه ما خیلی جالب بود.

دفاع پرس: شهید به مقوله دفاع مقدس و حفظ و نشر معارف آن چه نگاهی داشت؟

شهید یعنی الگویی بی چشم داشت در زندگی معاصر ما. آیا می­ شود این الگوهای به خون افتاده را فراموش کرد؟ آیا آنان فقط در مقابل دشمن فیزیکی عروج کردند؟ خیر. حتماً این شهدا پیام داشتند.

مطمئناً این شهدا دشمن را در تمام ابعاد بررسی کردند. ابعاد سیاسی، فرهنگی و اعتقادی موضوع را دیدند. خطرها و دست­ های پنهان را دیدند و تصمیم گرفتند عاشقانه و پروانه وار به آتش بزنند. حال چطور می­ شود از آثار آنان حراست و محافظ نکرد. چطور می شود آرمان­ ها و مسیری که آن­ها با نثار خون خویش ترسیم کردند را نادیده گرفت؟

سردار محسن قاجاریان در هر شرایطی پای کار شهدا بود. او قبل از شهادت در سوریه نیز زنده نگهداشتن یاد شهدا را که به کلام رهبر معظم انقلاب کمتر از شهادت نبوده را یک واجب و خط قرمز می ­دانست.

حضور مستمر ایشان در گلزار شهدا و محافل مربوط به شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، پیگیری دغدغه ­های این خانواده ­ها همه و همه بخشی از ارج نهادن شهید قاجاریان به مقام والای شهید و فرهنگ شهادت است.

دفاع پرس: سردار قاجاریان به عنوان یک فرمانده ارشد نظامی در سطح استان شناخته شده بود و از جایگاه اجتماعی خوبی هم برخوردار بود اما چه شد که با تحولات منطقه و علی رغم اینکه می توانست در شهر و دیار خود بماند و ادامه خدمت خود را داشته باشد اما عازم سوریه شد؟

در دوران معاصر و بعد از جنگ تحمیلی دشمن صهیونیسم و آمریکا خبیث از تمام ظرفیت خود برای ضربه زدن به محور مقاومت جهان اسلام یعنی ایران بهره گرفت. با گذشت سال­ها از پیروزی انقلاب پیشرفت­ های علمی و نفوذ اسلام حقیقی در اروپا و آمریکا و ... تحت هدایت جمهوری اسلامی سرعت گرفت و استکبار نسبت به این پیشرفت نتوانست بی توجه باشد و توسعه اسلام را بزرگترین خطر برای خود دید. لذا به این فکر افتاد تا یک درگیری بزرگ را در همسایگی جمهوری اسلامی و کشورهای اسلامی منطقه با هدف ضربه زدن نهایی به ایران را طرح ریزی کند و با این هدف جنگ­ های نیابتی را در منطقه کلید زد.

حال هدف سربازان ولایت، مردم بصیر و سردارانی از نسل جبهه و جنگ چه بود؟ غیر از حضور بی­ مهابا و جانانه تحت راهبری ­های مقام معظم رهبری که تدابیر و منویات ایشان جنگ­ های نیابتی منطقه را مدیریت کرد. این جنگ­ ها هر چند به عنوان تهدیدی برای ایران و کشورهای اسلامی بود اما حضور مخلصانه نیروهای مردمی و انجام مأموریت­ های مستشاری توسط نیروهای نظامی کشورمان تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب مهار و پیروزی ها یکی پس از دیگری نصیب ما شد.

و این پیروزی­ها و دستاوردهای به دست آمده را مدیون حضور همین شهدا در صحنه مقاومت جهان اسلام می ­دانیم. این شهدا نشان دادند دقیق و به موقع تصمیم می­ گیرند و در پای آرمان­ های واقعی از جان خود به راحتی می­ گذرند و این شعار را که پایان کار بسیجی شهادت است را تفسیر می ­کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار