پرونده ويژه همشهري پايداري در خصوص زندان‌هاي مخوف زمان شاه

ماهنامه ‌همشهری‌ پایداری در بهمن 95 (شماره 169) با بررسي دقيق ابعاد مختلف زندان‌هاي زمان شاه به روي كيوسك آمده‌ است. اين ماهنامه در اين شماره از دريچه زندان‌هاي مخوف، شكنجه‌هاي جانكاه و شخصيت‌هاي بزرگي كه آن وضعيت‌ها را تاب آورده‌اند به سراغ انقلاب اسلامي رفته‌ است.
کد خبر: ۲۲۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳ - 01February 2017
رنج دوران برده‌ايم...به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، بررسي رويكرد منفعلانه جشنواره فيلم فجر نسبت به فيلم‌هاي انقلابي و دفاع‌ مقدسي، گفت‌وگوي اختصاصي با «اميردريادار سياري»، بررسی چند جانبه‌ جشنواره فيلم فجر، مصاحبه با پرفسور گرهارد فراي لينگر پزشك معالج مجرحين ايراني در اروپا به همراه مطالب خواندنی دیگر در این شماره ماهنامه همشهری پایداری پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

«رنج دوران برده‌ايم...» تیتری است که برای پرونده ویژه این شماره انتخاب شده ‌است. تبيين و تحليل مبارزات انقلابي در زمان شاه اين‌بار از دريچه بررسي دقيق شرايط وحشتناك و مخوف زندان‌هاي ساواك و شكنجه‌هاي كشنده صورت گرفته است. گفت وگو با سرهنگ كورنگي رييس زندان قصر در روزگار رژيم شاه، خاطرات حسين خانعلي از زندان‌هاي مخوف، اينفوگرافي، بررسي تاريخچه زندان‌هاي شاه، تحليل انواع شكنجه‌ها و شعراي مبارز انقلابي مطالب متنوع اين پرونده ويژه را تشكيل مي‌دهند.

در بخش گزارش ویژه این شماره نیز به بهانه دوره سي‌وششم جشنواره فيلم فجر و سي‌وسوم جشنواره موسيقي فجر در سال95، نسبت اين رويداد با مفهايم انقلاب اسلامي به بررسي گذاشته شده‌ است. گفتارهايي از محسن علي‌اكبر تهيه‌كننده سينما، جهانگير الماسي، محمدتقي فهيم و علي ملاقلي‌پور و همچنين گفت‌وگوي اختصاصي با احمد نجفي در خصوص جشنواره فيلم عمار و نقد جشنواره فيلم فجر از  بخش‌هاي اين گزارش هستند.
اين ماهنامه در بهمن95، بخش‌هاي جديدي را نيز به صفحات خود افزوده‌ است. «چه خبر؟» با محوريت گپ و گفت با فعالان موثر جبهه فرهنگي انقلاب يكي از اين بخش‌ها است. در «گزارش ويژه‌»‌ هم فعاليت‌هاي گلعلي بابايي بررسي شده‌ است و در «گفت وگوي ويژه» اميردريادار سياري از لزوم نگاه نو به آب‌هاي آزاد سخن گفته است. «مردي از همه‌ فصول» تيتر گفت‌وگويي خواندني است كه در بخش «بدون مرز» با پرفسور گرهارد فراي لينگر پزشك معالج مجروحين و جانبازان ايراني در اروپا، درج شده است. در «يكي مرد جنگي»‌ نيز گزارشي زيبا از ماجراي شيرين دوقولوهاي شهيد اصفهاني در اختيار خوانندگان قرار گرفته است.

ماهنامه همشهری ‌پایداری در بهمن 95،‌ با آثار و گفتارهایی از اميردريادار سياري، رضا برجي، نادر طالب‌زاده، احمد عربلو، محمدتقي فهيم، جهانگير الماسي، سعيد ابوطالب و گرهارد فراي لينگر در 84 صفحه و با قیمت 2000 تومان منتشر و در کیوسک‌های مطبوعاتی عرضه شده است.



نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار