جزئیات انهدام بزرگترین باند قاچاق مشروبات الکلی کشور

بزرگترین باند قاچاق مشروبات الکلی خارجی به کشور که سال‌ها مبادرت به قاچاق مشروبات الکلی می‌کرد، با تلاش چندماهه نیروهای دریابانی و پلیس متلاشی شد.
کد خبر: ۲۲۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴ - 01February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «قاسم خورشیدی» سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگویی با اعلام خبر انهدام باند بزرگ قاچاق مشروبات الکلی در جنوب کشور در تشریح جزئیات این عملیات اظهار داشت: با توجه به اطلاعات به دست آمده از فعالیت یک باند بزرگ قاچاق مشروبات الکلی خارجی به کشور، نیروی انتظامی و دریابانی استان هرمزگان طی چند ماه عملیات پیچیده اطلاعاتی موفق شدند اعضای این باند را شناسایی و آن را منهدم کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در این عملیات ماموران دریابانی توانستند یک لنج بزرگ را که حامل 47 هزار بطری و قوطی مشروبات الکلی خارجی بود متوقف کنند و در جریان این عملیات دو نفر از قاچاقچیان این باند دستگیر شدند و تعدادی نیز متواری گشتند.

وی گفت: این باند که سال‌ها اقدام به وارد کردن مشروبات الکلی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران بود، محموله‌های مشروبات الکلی را از سواحل جنوبی خلیج فارس بارگیری کرده و در مانیفست خود به بندر کراچی پاکستان انتقال می‌دادند که در بین راه و در آب‌های کشورمان متوقف شده و محموله مشروبات الکلی را به بیش از 30 قایق سبک انتقال داده و این قایق‌ها شبانه مشروبات الکلی مذکور را به سواحل هرمزگان وارد کردند.

خورشیدی با اشاره به فعالیت چندساله این باند خاطرنشان کرد: برآوردهای انجام شده نشان می‌دهد که اعضای این باند به طور متوسط ماهانه 2 تا 3 محموله مشابه را به این شیوه و شگرد وارد کشور کرده و توزیع می‌کردند.

وی در پایان گفت: با توجه به حجم فعالیت این باند و از متواری شدن تعدادی از قاچاقچیان در حین دستگیری، پرونده اعضای این باند کماکان باز است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار