رئیس جمهوری در دیدار خانواده معظم شهیدان هلیسائی:

خانواده معظم شهدا مایه افتخار تمام ملت ایران هستند

رئیس‌ جمهوری شهدا، ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان را مایه افتخار ملت ایران دانست و گفت: شهدا و ایثارگران سرمایه‌های معنوی و بزرگی هستند که باید از آن‌ها برای تعالی کشور و نظام مقدس استفاده کنیم.
کد خبر: ۲۲۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳ - 01February 2017
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی» شامگاه (چهارشنبه) در دیدار خانواده شهیدان «رضا، صادق و روزبه هلیسائی»، با تجلیل از صبر و استقامت والدین شهیدان افزود: امروز باید از فداکاری، ایثار شهیدان و خانواده آنان و راهی که پیش‌روی همه ما قرار داده‌اند، درس بگیریم و بی‌تردید اگر ایثار و فداکاری آنان نبود، چه بسا بخشی از کشورمان دست دشمنان جنایتکار بود.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به جایگاه بسیار رفیع شهدا در پیشگاه خداوند متعال، اظهار کرد: در روایات دینی جایگاه فوق‌العاده‌ای برای شهدا ذکر شده است به گونه ای که می‌توانند تعداد زیادی را شفاعت کنند.

روحانی گفت :‌ شهدا و خانواده های آنان، سرمایه‌های معنوی بزرگی برای ما هستند و تاریخ ایران را با ایثار و فداکاری خود، عطرآگین کرده‌اند، لذا مایه افتخار همه ملت ایران محسوب می‌شوند.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به اینکه از ملاقات با خانواده شهدا و ایثارگران، روحیه مضاعفی کسب می‌کند، اظهارکرد: زمانی که خدمت خانواده شهدا و جانبازان می‌رسیم از دیدن صبر و استقامت آنها، همه خستگی‌مان برطرف می‌شود و با استشمام بوی عطر این خانواده‌ها، روحیه جدیدی برای تلاش و خدمت به دست می‌آوریم و امیدوارم خادمان خوبی برای خانواده شهدا و مردم عزیز ایران باشیم.

روحانی همچنین امنیت و آسایش کشورمان را در سایه ایثار و جانفشانی شهدا توصیف کرد و گفت: امیدوارم امنیت کشورمان، موجب آرامش برای منطقه باشد.
در این دیدار مادر و برادران این شهیدان ضمن ابراز خوشحالی از دیدار رئیس جمهوری، خاطراتی از شهیدان خود بیان کردند.

شهیدان رضا و صادق هلیسائی سال 65 در عملیات کربلای 5 و به ترتیب در سن 30 و 23 سالگی به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و شهید روزبه هلیسائی نیز با اینکه جانباز 70 درصد بود، سال 94 در سوریه و در دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه به شهادت رسید.

در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رئیس جمهوری در امور ایثارگران و رئیس ‏بنیاد شهید نیز حضور داشت، لوح سپاسی به رسم یادبود از سوی رئیس جمهوری به خانواده معظم این ‏شهیدان تقدیم شد‎.‎

نظر شما
پربیننده ها