در گفت‌وگوی دفاع پرس با برادر شهید آتش‌نشان «علی امینی» مطرح شد؛

حکایت آخرین هدیه شهید آتش‌نشان به یک خبرنگار

ایرج امینی گفت: «یک خبرنگار برایم روایت کرد که علی پیش از ورود به ساختمان، کلاه و ماسک خود را در اختیار خبرنگار قرار داده است.»
کد خبر: ۲۲۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ - 02February 2017

آخرین هدیه شهید به یک خبرنگار«ایرج امینی» برادر «علی امینی» یکی از شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اظهار داشت: پنج برادر بودیم. علی دوران خدمت سربازی را در دوران جنگ تحمیلی گذراند و پس پایان دوران خدمت هم در جبهه ماند. در عملیات مرصاد نیز شرکت داشت.

وی ادامه داد: برادر بزرگم آتش نشان بود. علی نیز به جهت علاقه و تشویق‌های برادرم وارد آتش‌نشانی شد. در این کار سه بار مجروحیت سنگینی داشت اما گویا قرار بود که با ازخودگذشتگی و ایثار به درجه شهادت نائل آید.

امینی خاطرنشان کرد: علی عاشق شهادت بود. هر روز با غسل شهادت از خانه خارج می‌شد و دائم‌الوضو بود. او دوست نداشت که با مرگ طبیعی بمیرد و می‌گفت: «چه خوب است که پایان یک زندگی با شهادت باشد.»

برادر شهید امینی به روز حادثه اشاره کرد و گفت: برادرم نمی‌توانست درخواست کمک یک نفر را ببیند و خودش گوشه‌ای بیاستد. روز آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو نیز همراه همسر و دخترش به مزار پدر و مادرم رفته بود که با بی‌سیم در جریان آتش‌سوزی قرار می‌گیرد. ماشین را به همسرش سپرده و مستقیما به محل حادثه می‌رود. علی فرمانده 30 ایستگاه در منطقه 2 تهران بود و می‌توانست کنار بایستد و نیروهایش را هدایت کند اما خودش وارد ساختمان شده است.

وی ادامه داد: روز حادثه خبر آتش سوزی ساختمان پلاسکو را در اخبار شنیدم. گمان نمی‌کردم که او هم وارد محل حادثه شده باشد؛ اما با این وجود برای اینکه خیالم راحت شود، با علی تماس گرفتم. پاسخ نداد. با همسرش که صحبت کردم، متوجه شدم که وارد حادثه شده است. مجدد به علی زنگ زدم که در نهایت گوشی را پاسخ داد. لحظاتی نگذشته بود که تلفن قطع شد و ساختمان فرو ریخت.

امینی تصریح کرد: پس از این ماجرا خودم را به محل ساختمان پلاسکو رساندم که متوجه شدم که علی در ساختمان بوده است. تا پیدا نشدن پیکر در محل ماندم. پیکر وی دومین شهیدی بود که از زیر آوار به بیرون کشیده شد. یک خبرنگار برایم روایت کرد که علی پیش از ورود به ساختمان، کلاه و ماسک خود را در اختیار خبرنگار قرار داده است.

برادر شهید امینی با اشاره به سوء استفاده‌های شخصی برخی از ماجرای پلاسکو، گفت: برخی می‌خواهند از ماجرای حادثه پلاسکو به نفع خود استفاده کنند که این کار بسیار اشتباه است. نباید شهدا و این حادثه سوء استفاده شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار