در گفت‌وگوی دفاع پرس با مسئول سازمان بسیج جامعه زنان مطرح شد؛

جشن پیروزی انقلاب اسلامی در 3 هزار مهد قرآنی/ تجلیل از زنان کارآفرین

مینو اصلانی از تجلیل از زنان کارآفرین در هفته جاری خبر داد و گفت: به مناسبت دهه فجر در هفته جاری 3 هزار مهدقرآنی در سراسر کشور جشنی برگزار خواهند کرد.
کد خبر: ۲۲۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ - 02February 2017

جشن پیروزی انقلاب اسلامی در سه هزار مهد قرآنی/ تجلیل از زنان کارآفرین در هفته جاریمینو اصلانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در تشریح برنامه‌های این سازمان به مناسبت دهه فجر، اظهار داشت: طی روزهای گذشته برنامه‌های استانی و ملی به مناسبت دهه فجر را آغاز کردیم. این برنامه‌ها برپایه جشن‌های ویژه انقلاب در 18 هزار پایگاه مقاومت در حال برگزاری است. به همین مناسبت نیز در هفته جاری 3 هزار مهدقرآنی در سراسر کشور جشنی برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدای زن که در طول انقلاب به شهادت رسیدند، نشست تخصصی «زن، انقلاب اسلامی، هویت بازیافته» در سطح استانی جهت تببین نقش زنان در انقلاب اسلامی و تداوم آن، برپایی نمایشگاه‌ها و مسابقات فرهنگی در سطح استان‌ها از جمله برنامه‌های سازمان بسیج جامعه زنان به مناسبت دهه فجر است.

اصلانی به تجلیل از زنان کارآفرین در دهه فجر اشاره کرد و گفت: شنبه (17 بهمن‌ماه) نیز برنامه‌ای جهت معرفی زنان کارآفرین و فعالیت‌های آن‌ها برگزار می‌شود و از آنها تجلیل به عمل می‌آید.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به نشست بین‌المللی «معرفی الگوی سوم زن»، عنوان کرد: این نشست با حضور زنان فریخته از کشورهای عراق، سوریه، دانمارک، آفریقای جنوبی، مراکش و ... روز گذشته پیرامون تبیین مؤلفه‌های الگوی زن نه شرقی و نه غربی به عنوان الگوی سوم برگزار شد. معرفی این الگو می‌تواند به برون رفت بحران شخصیتی زن در جهان کمک کند. این نشست در طول سال نیز برگزار می‌شود. در این همایش بروشورهایی در خصوص مؤلفه‌های «زن نه شرقی و نه غربی» تهیه شده بود که میان شرکت کنندگان توزیع شد.

وی یکی از راهکارهای مؤثر در معرفی الگوی سوم را تشکل‌های جمعیت زنان خارج از کشور دانسته و افزود: این تشکل‌ها باید با قوانین و مقررات بومی خودشان تأسیس شود و به فعالیتشان ادامه دهند. در این زمینه ما نیز هر اقدامی لازم باشد انجام می‌دهیم، همچنان که تاکنون 700 نفر از 120 کشور جهان عضو این مجمع غیردولتی هستند و مجمع کاملاً بر مبنای بومی‌سازی عمل می‌کنند.

انتهای پیام/ 131


نظر شما
پربیننده ها