نخست وزیر ترکیه:

اسرائیل در کودتای ارتش مصر علیه مرسی دخالت داشت

اردوغان طی سخنانی در مورد تحولات مصر و نقش رژیم صهیونیستی در اجرای کودتا بیان کرد اسرائیل در پشت صحنه اجرای کودتا علیه اخوان المسلمین قرار داشته است.
کد خبر: ۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲ - 20August 2013

اسرائیل در کودتای ارتش مصر علیه مرسی دخالت داشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، رجب طیب اردوغان در آخرین سخنان خود در مورد تحولات مصر با بیان انتقاداتی علیه عملکرد ارتش در قبال طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور پیشین این کشور بیان داشت اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد اسرائیل در پشت صحنه اجرای کودتای ارتش علیه محمد مرسی قرار داشته است.


در این رابطه خبرگزاری "تودی زمان" ترکیه گزارش داد: رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در نشستی با حضور اعضای حزب عدالت و توسعه در آنکارا اعلام نمود اطلاعاتی در اختیار دارد که حاکی از دخالت اسرائیل در اجرای کودتا علیه محمد مرسی و در نهایت برکناری وی از قدرت است.


نخست وزیر ترکیه در بیان شواهد ادعای خود در مورد دخالت اسرائیل در اجرای کودتا علیه محمد مرسی به سخنان و اطلاعات رسیده از یک روشنفکر فرانسوی اشاره کرد که مدعی شده بود اخوان المسلمین مصر حتی در صورت پیروزی در انتخابات در قدرت باقی نخواهد ماند. گفتنی است هر چند اردوغان نام این فرد فرانسوی را اعلام نکرده است ولی با اشاره به هویت یهودی وی، مدعی شده است که اطلاعات موثقی از نقش آفرینی رژیم صهیونیستی در اجرای کودتا علیه محمد مرسی در اختیار دارد.


شایان ذکر است که از زمان پیروزی انقلاب مصر و به قدرت رسیدن اخوان المسلمین و محمد مرسی در این کشور، ترکیه روابط نزدیک و حسنه ای با این کشور برقرار کرد به گونه ای که در بسیاری از موضوعات منطقه ترکیه و مصر مواضع مشترک زیادی با هم داشتند اما وقوع کودتا در مصر علیه مرسی و محکومیت این کودتا توسط ترکیه و حزب عدالت و توسعه باعث شکاف در روابط ترکیه با دولت جدید و کودتایی مصر شده و اردوغان و ترکیه نیز به یکی از منتقدان اصلی دولت جدید مصر تبدیل شده است.


گفتنی است همزمان با حملات گسترده ارتش مصر علیه طرفداران محمد مرسی، مقامات رژیم صهیونیستی با همراهی متحدان غربی آنها نسبت به کشتارها در مصر سکوت اختیار کرده و حتی نتاینیاهو نخست وزیر این رژیم به کلیه مقامات اسرائیلی دستور داده است هیچگونه اظهار نظری نسبت به تحولات مصر نداشته باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار