طی نشست خبری در ابوظبی؛

لاوروف عضویت مجدد سوریه در اتحادیه عرب را خواستار شد

وزیر امور خارجه روسیه ضمن درخواست برای پایان دادن به تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب، بازگشت دمشق به این اتحادیه را موجب نقش فعالتر آن دانست.
کد خبر: ۲۲۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ - 02February 2017
لاوروف عضویت مجدد سوریه در اتحادیه عرب را خواستار شدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه عضویت مجدد سوریه در اتحادیه عرب را خواستار شده و بازگشت دمشق را موجب نقش فعالتر اتحادیه عرب در منطقه برشمرد.

لاوروف روز چهارشنبه در نشستی خبری در پایان چهارمین دوره کنفرانس همکاری روسیه و کشورهای عربی در ابوظبی تاکید کرد که لغو تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب به حل بحران سوریه کمک خواهد کرد.

وی افزود: شرکت ندادن دولت سوریه به عنوان عضو کامل سازمان ملل متحد در رایزنی های اتحادیه عرب به تلاش های مشترک ما کمکی نمی کند و معتقدم که در صورت بازگشت دولت سوریه به اتحادیه عرب این اتحادیه خواهد توانست نقش پر رنگ تری را ایفا نماید.

در همین حال «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که تعلیق عضویت سوریه با تصمیم کشورهای عضو اتحادیه عرب صورت گرفته و امکان بازگشت این کشور به اتحادیه در حال حاضر مطرح نیست.

وی همچنین افزود که عضویت مجدد سوریه در اتحادیه عرب به تصمیم کشورهای عضو این اتحادیه بستگی دارد و دبیرخانه اتحادیه عرب آمادگی دارد تا در صورت طرح این موضوع توسط کشور یا کشورهایی از اعضای این اتحادیه تصمیمات شورا در سطح وزرا یا سران را اجرا نماید.

گفتنی است که وزارت خارجه سوریه تیرماه گذشته اعلام کرد مادامی که کشورهای توطئه گر علیه سوریه در اتحادیه عرب وجود دارند، دمشق به فکر عضویت در اتحادیه عرب نیست.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه در واکنش به سخنان اخیر «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب اظهار داشت: سوریه درخواستی برای عضویت مجدد در اتحادیه عرب مطرح نکرده است.

این منبع گفت: جمهوری عربی سوریه بار دیگر تاکید می کند که هیچ درخواستی برای احیای کرسی خود در اتحادیه عرب ارائه نکرده است؛ اتحادیه ای که در راستای حمله به لیبی فعالیت کرد و اکنون مسئول اوضاع وخیم این کشور است.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار