عصر امروز در یازدهمین آیین عطرافشانی مزار شهدای ادیان توحیدی مطرح شد؛

سردار انصاری: ادیان جعلی همچون «داعش» را نمی‌پذیریم/ نماینده کلیمیان: درسی «فراموش‌نشدنی» به دشمن می‌دهیم

یازدهمین مراسم غبارروبی، گلباران و عطرافشانی مزار شهدای ادیان توحیدی همزمان با 19 هزار گلزار شهدا در سراسر کشور عصر امروز پنج‌شنبه در آرامستان کلیمیان برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ - 02February 2017
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، عصر امروز پنج‌شنبه (14 بهمن‌ماه) یازدهمین مراسم غبارروبی، گلباران و عطرافشانی مزار شهدای ادیان توحیدی همزمان با 19 هزار گلزار شهدا در سراسر کشور با حضور سردار « محسن انصاری» قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، «سیامک مره صدق» نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، علما و روحانیون ادیان توحیدی و خانواده‌های معزز شهدای اقلیت‌های دینی در آرامستان کلیمیان برگزار شد.

سردار انصاری در این مراسم ضمن عرض تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس ادیان الهی و توحیدی اظهار داشت: ادیان الهی تاریخ ایران را ساختند؛ زیرا منافع مشترکی داشتند. تمام ادیان الهی و توحیدی دارای وجوه مشترکی همچون ظلم ستیزی، خداپرستی و داشتن پیامبران امی می‌باشند. تمام ادیان منشأ مشترکی دارند و همه به سوی خداوند حرکت می‌کنند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در هیچ دوره‌ای از تاریخ ایران، نمی‌بینیم که ادیان الهی و توحیدی مقابل یکدیگر باشند. ادیان الهی و پیروانشان در تمام صحنه‌ها حضور داشتند و در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز شهدایی را تقدیم میهن کردند.

وی تاکید کرد: در دهه 50 بیگانگان می‌گفتند که دین افیون جامعه است؛ اما پیروان ادیان الهی در کشورمان نشان دادند که دین محرک و حرکت دهنده جامعه است.

سردار انصاری با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) که فرمودند برای شهدای ادیان الهی احترام خاصی قائل هستیم، تصریح کرد: در دوره‌های مختلف ادیان تقلبی ابداع شد، همچون داعش؛ اما ما هرگز این دین‌های جعلی را نمی‌پذیریم.

وی ادامه داد: پیش از عملیات بازی دراز شاهد مخلوط شدن خون مسلمانان و دیگر ادیان هستیم. سرباز مسیحی که تا پای جان در کنار مسلمانان ایستاد.

سردار انصاری عنوان کرد: روزی ما یک‌ فشنگ هم نداشتیم و امروز ایران هشتمین قدرت دفاعی دنیا است که کشور این امر را مرهون خون شهدای ادیان الهی است.
 
 نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی: به دشمن درسی فراموش ناشدنی می‌دهیم
 
در ادامه این مراسم سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: مقام شهادت در پیشگاه خداوند ارزشمند است، از این رو تقسیم‌بندی آنها در ادیان مختلف و تبعیض قائل شدن میان آنها اشتباه است. شهادت به گروه خاصی تعلق ندارد.
 
وی با بیان اینکه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به تمام ادیان الهی و توحیدی تعلق دارد، تصریح کرد: ادیان الهی و توحیدی ثابت کردند که در کنار هم در مقابل بیگانگان ایستادگی می‌کنند.

مره صدق خاطرنشان کرد: در کشور ایران همزیستی میان ادیان مختلف وجود دارد؛ زیرا ما براساس پایبندی به ارزش‌های دینی کنار یکدیگر زندگی می‌کنیم.

وی افزود: دنیا باید از سرانجام صدام درس بگیرد و بداند هرگاه کشور ایران مورد تهدیدی واقع شود، تمام ادیان الهی و توحیدی در کنار یکدیگر ایستادگی خواهند کرد. دشمنان اسلام و ایران بدانند که اجازه توهین به ارزش و هویت ایرانی نخواهیم داد و در صورت هرگونه تهدید درسی فراموش نشدنی به آنها می‌دهیم.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: با اقتدا و پشتیبانی از رهبرمعظم انقلاب ایرانی و پاسداشت خون شهدا، اقتصاد مقاومتی را پیش گرفته و ایرانی قدرتمند خواهیم ساخت‌.
 
گفتنی است،‌ در پایان مراسم از هر اقلیت یک خانواده شهید تجلیل به عمل آمد. همچنین حاضران با حضور در مزار شهدا یاد و خاطره آنها را گرامی داشته و مزار مطهر آنها را عطرافشانی و گلباران کردند.
 
ادیان جعلی همچون داعش را نمی‌پذیریم/ سرباز مسیحی در جنگ تحمیلی تا پای جان در کنار سرباز مسلمان ایستاد 
 
ادیان جعلی همچون داعش را نمی‌پذیریم/ سرباز مسیحی در جنگ تحمیلی تا پای جان در کنار سرباز مسلمان ایستاد 
 
انتهای پیام/ 131
 
نظر شما
پربیننده ها