فرمانده سپاه کربلای مازندران مطرح کرد؛

ضرورت شناسایی آسیب ها براساس الگوی بومی توسط بسیج مهندسین صنعت و معدن

فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: بسیج مهندسین صنعت و معدن باید آسیب ها را براساس الگوی بومی شناسایی کند و امسال نیز ماموریت دارد تا مشکلات صنایع و معادن استان را به صورت فنی عارضه یابی کند.
کد خبر: ۲۲۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵ - 02February 2017

به گزارش دفاع پرس از مازندران، سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران در همایش بسیج، صنعت و معدن مازندران در ساری اظهار داشت: بسیج برای میدان های سخت تربیت شده است.

وی بیان کرد: در هر جایی که پیشرفت با ابزارهای معمولی امکان پذیر نیست بسیج در آنجا حضور پیدا می کند.

سردار بابایی گفت: مشکلات زیادی در حوزه صنعت وجود دارد که نشان گره های کوری است که هیچ یک در دولت ها حل نشد.

این مسئول با طرح این پرسش که طرح های صنعتی از رده خارج خارجی در کشور ما دوباره استفاده می شوند، اظهار کرد: نباید نگاه ما به صنعت حتما کارخانه ای باشد چرا که شعار محوری اقتصاد مقاومتی در تولید ملی؛ هر خانه یک کارخانه است.

وی افزود: 37 درصد از کارخانجات مازندران مربوط به صنایع تبدیلی است که می توان خط تولید آن را به خانه ها برد اما با انتقال آنها به شهرک های صنعتی بر وابستگی اقتصادی افزوده شد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به سخن رهبری مبنی بر بهره گیری کشورهای پیشرفته از اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: سیاست گذاری های صنعتی در تمامی دولت ها اشتباه بوده که اگر غیر از این بود شاهد چنین وضعیتی در صنعت نبودیم.

سرداربابایی صنعت کشور را وابسته دانست و گفت: وابستگی صنایع ما به خارج از کشور موجب شده تا اقتصاد ما آسیب پذیر باشد و این تقابل با سیاست های اقتصاد مقاومتی دارد که به دنبال قطع وابستگی به خارج از کشور است.

وی خاطر نشان کرد: برای آنکه اقتصاد کشور آسیب پذیر نباشد و دشمن نتواند در حوزه اقتصادی ضربه بزند باید هر گونه وابستگی به خارج به مرور زمان کاهش و پایان یابد.

این مسئول استعداد داخلی را در استقرار صنایع غیر وابسته بالا دانست و گفت: این استعداد منجر به اقتصادی می شود که در تهدید ها، سختی ها، تحریم ها و مشکلات مقاوم است.

وی خواستار تغییر نگاه به صنعت شد و گفت: دانش فنی در کشور وجود دارد اما به دلیل نگاه به بیرون و عدم توجه به استعدادهای داخلی شاهد آسیب پذیر شدن اقتصاد صنعتی کشور هستیم.

فرمانده سپاه کربلا مازندران اظهار کرد: بسیج مهندسین صنعت و معدن باید آسیب ها را براساس الگوی بومی شناسایی کند و امسال نیز ماموریت دارد تا مشکلات صنایع و معادن استان را به صورت فنی عارضه یابی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها