۳۵/ ۴۷

ارشاد تلاش کرد «ماه گرفتگی» ساخته نشود/ جشنواره فجر متعلق به همه مردم ایران است

کارگران فیلم «ماه گرفتگی» گفت: وزارت ارشاد در جریان صدور پروانه فیلم «ماه گرفتگی» تلاش‌های برای ساخته نشدن این فیلم را انجام داد.
کد خبر: ۲۲۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵ - 02February 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری فیلم «ماه گرفتگی» با حضور مسعود اطیابی کارگردان، هادی انباردار تهیه کننده، کامبیز دیرباز، نیلوفر وهاب‌زادگان، کاوه ابراهیم در برج میلاد برگزار شد.

اطیابی با اشاره به اینکه فیلم نزدیک‌ترین روایت به واقعیت بود، اظهار داشت: ما در طراحی مسجد همان چیزهایی را طراحی کردیم که در تصاویر مسجد لولاگر دیده‌ایم.

کارگردان این اثر سینمایی عنوان کرد: فیلم‌نامه نویس مهدی آذرپندار بوده است. نسخه کامل این فیلم‌نامه به دست من رسید و وقتی آن را خواندم فهمیدم فیلم‌نامه دقیق و هوشمندی است. در فضای سختی که درباره موضوع فتنه 88وجود دارد این فیلم‌نامه کار خوبی بود. حقیقت در فتنه 88 پنهان مانده بود.

وی گفت: اگر سال 88 همه ملت می‌دانستند باید کدام طرف حق است همه به آن طرف می‌رفتند و این مشکلات وجود نداشت. حرف ما در فیلم این بود که اگر همه طیف‌ها به حرف رهبری گوش می‌دادند وضعیت به گونه دیگری بود. جشنواره فیلم فجر نیز متعلق به همه مردم ایران است و همه می‌توانند در آن حضور داشته باشند.

اطیابی افزود: تیم بازیگری و پشت صحنه خیلی خوب بود و ما توانستیم این کار را پیش ببریم. خبرهایی آمده که شبکه‌های اجتماعی به خاطر فیلم ما قطع شده است اما من تعجب می‌کنم که این اتفاق چه ربطی به فیلم ما دارد.

وی عنوان کرد: هیچ بازیگری فیلم‌نامه ما را رد نکرد، فقط 2 نفر فیلم‌نامه را رد کردند. الباقی همه گریم کردند و از آینده کاری خودشان ترسیدند. کامبیز دیرباز اولین بازی‌گری بود که با او صحبت کردیم و قبول کردند.

انباردار تهیه کننده فیلم بیان کرد: انجمن سینمای دفاع مقدس حامی این فیلم بود اما هیچ مجموعه‌ای مطلبی به ما تحمیل نکرد که به فیلم اضافه کنیم. وزارت ارشاد در زمان صدور مجوز تلاش کرد این فیلم ساخته نشود و ما در جلسات مختلف گفتیم فیلم معتدلی را خواهیم ساخت.

وی گفت: این فیلم یک کار سختی بود چون تجربه کار سیاسی نداشتیم. فکر می‌کریم کارهای جنگی سخت است اما متوجه شدیم این کار هم بسیار سخت است.

کامبیز دیرباز بازیگر فیلم «ماه گرفتگی» گفت: برای بازی در این فیلم نگرانی‌هایی وجود داشت.

این بازیگر سینما در پاسخ به اینکه چرا بازی در این فیلم را انتخاب کرده‌اید، گفت: چرا قبول نمی‌کردم! نگرانی‌هایی که قبلاً بخاطر فیلم «قلاده‌های طلا» و «پایان‌نامه» رخ داده بود. اعتقاد دارم بفرما و بتمرگ یک معنی دارد اما شناخت خوبی نسبت به آقای اطیابی داشتم و مطمئن بودم با توجه به تجربه‌های قبلی فهمیدم ایشان انسان متعادل و محترمی است و به خاطر همین با اطمینان این بازی را انتخاب کردم و اصلاً هم پشیمان هم نیستم.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها